Članki

Brezplačno svetovanje o učinkoviti rabi energije

Datum: 10. 3. 2014 Besedilo: Vladimir Habjan

Družba Elektro energija svetuje in svojim odjemalcem pomaga pri izboljšanju energetske učinkovitosti.

Brezplačno svetovanje o učinkoviti rabi energije

Elektro energija, podjetje za prodajo elektrike in drugih energentov, svetovanje in storitve je tudi letos ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo, v četrtek, 6. marca, v prostorih poslovalnice Elektro energije na Slovenski cesti 58 v Ljubljani, med 10. in 14. uro organizirala brezplačno svetovanje o učinkoviti rabi energije gospodinjskim odjemalcem. S tem Elektro energija nadaljuje svojo zavezo k spodbujanju energetske učinkovitosti s praktičnim prikazom naprednih storitev za izboljšanje energetske učinkovitosti v gospodinjstvu ter konkretnimi nasveti svojih strokovnjakov za racionalnejšo in učinkovitejšo rabo energije.

 

Razlika med porabo klasične žarnice in varčne sijalke?

Dogodek so organizirali strokovnjaki Službe za napredne storitve v okviru Organizacijske enote Storitve za uporabnike. Vodje službe, univ. dipl. inž. el. Uršula Krisper: »Namen dogodka je biti na voljo vsem odjemalcem in jim svetovati v zvezi z varčevanjem električne energije. Veseli nas, da so študentje ljubljanske fakultete za elektrotehniko, 4. in 5. letnik, ter dijaki iz gimnazije Jožeta Plečnika, s svojimi mentorji sami dali pobudo, da jih zanima vse v zvezi z elektriko in varčevanjem.«

Obiskovalci, ki jih ni bilo malo, je najbolj zanimalo naslednje: kakšna je primerjava med porabo klasične žarnice in varčne sijalke, želeli so več informacij o LED razsvetljavi in o tem, kakšen razred učinkovitosti posameznega aparata kupiti. »Pri tem, kaj jim svetujemo, smo precej previdni. Sama jim povem, da prihranijo količino, vendar so aparati najvišjih razredov učinkovitosti toliko dražji, da je ekonomski učinek nakupa vprašljiv,« pojasnjuje Krisperjeva.

V okviru Službe za napredne storitve svetujejo tudi med letom, največ po telefonu, veliko odgovorov pa posredujejo tudi po elektronski pošti. Če na vprašanje ne morejo odgovoriti takoj, odgovore odjemalcem pošljejo naknadno.

Kot je povedala Krisperjeva, imajo v Elektru energija precej izkušenj na področju svetovanja, vse pa niso najbolj navdušujoča. »Veliko smo razmišljali o tem in pridobili precej izkušenj. Pred leti smo imeli celo svetovalne urice, pa svoj poštni predal, vendar odziv ni bil tolikšen, da bi bilo smiselno biti prisoten ves čas. Izkušnje so pokazale, da ljudje potrebujejo nasvet le takrat, ko imajo težavo.« Svetovanje je seveda brezplačno, to ni tržna storitev, če pa bi bil odziv res dober, bi to počeli vsaj tri leta: »Leta 2008 smo bili na sejmu Dom z namenom, da bomo ljudem svetovali. Ni šlo, ljudi ni zanimalo varčevanje, pač pa bolj nakupi. Vzeli so brošure za svetovanje, vprašanje pa je, koliko tega res preberejo. Danes imajo možnost pridobiti informacije tudi po svetovnem spletu. Današnji prodajalci so večinoma dosti izobraženi da znajo pomagati strankam, to pa je ljudem že dovolj. Tudi aparati so danes dobro označeni z energijskimi nalepkami,« je bila izčrpna Krisperjeva.  

Po besedah Krisperjeve, so z odzivom na dogodek zadovoljni. Zato spomladi načrtujejo,  podoben dogodek, dogovorjeni pa so, da bodo mladini predstavili še električno mobilnost: »Mladina je dala sama pobudo, da nas obiščejo, nam pa je to seveda v veliko zadovoljstvo. Ves čas raziskujemo in načrtujemo, kaj bi ponudili odjemalcem, da bi popestrili ponudbo in da bi hkrati varčevali z energijo. Prepričani smo namreč, da kdor bo privarčeval, bo zadovoljen in tak odjemalec bo tudi lojalen dobavitelj,« je sklenila Krisperjeva.

 

Poišči potratneža

Vse odjemalce, ki se svetovanja strokovnjakov niso mogli udeležiti, vabijo da na FB profilu družbe prvih šest marčevskih dni povprašajo energetske strokovnjake po konkretnih nasvetih za večjo energetsko učinkovitost. Najkoristnejša in najzanimivejša vprašanja bodo tudi simbolično nagradili.

Več o energetskem svetovanju si lahko preberete tudi na spletni strani: http://www.elektro-energija.si/4/Energetska-ucinkovitost/Ucinkovitost-doma/Energijska-nalepka.aspx

Gospodinjski odjemalci družbe Elektro energije lahko z izposojo enostavne merilne naprave »poišči potratneža« preverijo gospodarnost porabe svojih gospodinjskih aparatov ter prepoznajo največje potratneže električne energije. Gospodinjstva, opremljena s sodobnimi števci elektrike, lahko s storitvijo Vklopi prihranek prihranijo tudi do 40 % pri ceni električne energije vsaj dvakrat tedensko v vsaj dveurnih časovnih intervalih. Tudi gospodinjstva, ki še niso opremljena s sodobnimi števci, lahko s storitvijo Vklopi prihranek+ in plačaj po sprotni porabi dosežejo enak prihranek pri ceni električne energije vsaj dvakrat tedensko v vsaj dve urnih časovnih intervalih. Svojim gospodinjskim odjemalcem so strokovnjaki Elektro energije tudi sicer redno na voljo tudi na elektronskem naslovu: energetsko.svetovanje@elektro-energija.si.

 

Vladimir Habjan

 

Oceni novico:
ocena: Article Rating (število glasov: 4, skupna ocena: 4)
PRIKAŽI:
Leto:
januar 2020 (5)
februar 2020 (4)
marec 2020 (3)
april 2020 (3)
maj 2020 (2)