Članki

V družbi GEN energija nov eksponat e-mobilnosti

Datum: 22. 4. 2020 Besedilo: Vladimir Habjan

Postavljen je v Svetu energije v Krškem.

V družbi GEN energija nov eksponat e-mobilnosti

V Svetu energije v Krškem so postavili nov eksponat e-mobilnosti. Kot je povedala, Maša Švab, vodja službe za trajnostni razvoj in elektromobilnost v GEN-I, je ideja za postavitev eksponata prišla s strani družbe GEN-I, medtem ko je dogovor omogočil generalni direktor GEN energije, g. Novšak, tako da je projekt rezultat pripravljenosti in želje obeh družb. »Samo zasnovo eksponata, torej idejo za animacijski film ter vpogled v sistem upravljanja s polnilno infrastrukturo kot tudi idejo za aplikacijo optimizacije poti smo razvili v GEN-I, do končne verzije pa smo ves čas tesno sodelovali z ekipo GEN energije, saj je bilo potrebno upoštevati ciljno publiko, ki obiskuje Svet energije. Iz tujine so nam znani številni muzeji eksperimentov, med bolj znanimi je zagotovo ta v Amsterdamu, vendar podobne prakse, torej eksponat e-mobilnosti, na katerem obiskovalci lahko dobijo izkušnjo e-mobilnosti iz prve roke in tako realen vpogled v rokovanje s polnilno infrastrukturo, pregled nad polnjenjem, hkrati pa se soočijo s trenutno največjim strah, tj. strah pred dosegom (t. i. range anxiety), nismo zasledili nikjer. Iz tega naslova smo na eksponat zelo ponosni,« je povedala Maša Švab.  

 

Cilj eksponata e-mobilnosti je bodočim uporabnikom e-mobilnosti prikazati slednjo v čim bolj realni luči in hkrati demonstrirati, kako se lahko dopolnjujeta proizvodnja lastne električne energije in električni avto ter, kaj se zgodi, ko električni avto postane hranilnik energije. Idejo animacijskega filma so želeli vključiti potrebo po razogljičenju družbe. Ravno razogljičenje, kot del zelene transformacije, je ključno v boju zoper podnebne spremembe in tudi zelo pomembno pri implementacije elektro mobilnosti, je povedala Švabova: »Ravno zaradi tega smo v animirani zgodbi, ki je del eksponata, želeli prikazati degradacijo okolja s CO2 izpusti ter vlogo prometa (kot enega ključnih onesnaževalcev) pri tem. Promet namreč pomembno znižuje kakovost življenja, še posebej v večjih urbanih središčih, saj poleg emisij CO2 povzroča onesnaževanje zraka z drugimi plini in moteč hrup za naš organizem ter s tem posledičen stres za telo. Za lažjo predstavo, kako lahko že danes prispevamo k zmanjšanju CO2, smo v zgodbi prikazali običajen delovni dan mlade družine, ki se je odločila za nakup baterijskega električnega vozila ter za svoje potrebe uporablja brezogljične vire električne energije. Hkrati mladi družini baterijsko električno vozilo omogoča napajanje doma, saj vozilo v tem primeru igra vlogo hranilnika električne energije, katero je pridobilo iz sončne elektrarne.

Ker se zavedamo, da je celotno področje elektro mobilnosti kompleksno, smo obiskovalcem za lažje razumevanje in predstavo želeli omogočiti pridobitev prave, življenjske, uporabniške izkušnje. V eksponat smo zato zasnovali tudi polnilnico za električna vozila v realni velikosti, vključno s polnilnim kablom tipa 2, ki ga morajo obiskovalci priključiti in izključiti. Na ta način lahko izkusijo rokovanje s polnilno postajo, in se sami prepričajo, da je polnjenje električnega vozila enostavno,« je podrobno razložila Maša Švab.

 

Eksponat poleg že omenjene animacije na interaktivnem zaslonu obiskovalcem omogoča tudi vpogled v del GEN-I Portala, ki prikazuje dejansko polnjenje električnih vozil na lokaciji v realnem času in je kot tak tudi del našega inovacijskega poligona za razvoj učinkovitih rešitev: »V luči naslavljanja težav masovne implementacije elektro mobilnosti smo še posebej ponosni na našo aplikacijo optimizacije poti z električnim vozilom. Zavedamo se namreč, da je prvo vprašanje, s katerim se bodoči (potencialni) uporabnik električnega vozila sreča, strah pred dometom. Ker smo se s tem v začetku srečali tudi sami, smo torej zelo dobro vedeli, kako uporabnik razmišlja in kaj potrebuje. V Svetu energiji si lahko obiskovalci s klikom na ikono na interaktivnem zaslonu izberejo tip električnega vozila in velikost baterije. Nato sledi možnost preveritve dometa vozila od začetne točke, katero si obiskovalci lahko sami izberejo. Hkrati pa Optimizacija poti omogoča tudi načrtovanje poti. V primeru, da obiskovalci želijo preveriti točno določeno pot, jim Optimizacija poti prikaže potek začrtane poti, morebitne postanke za polnjenje električnega vozila ter domet na končni lokaciji. Postanki za polnjenje celo prikažejo na kateri polnilnici se morajo obiskovalci ustaviti, koliko kWh bodo pridobili s polnjenjem in koliko časa bodo potrebovali za polnjenje. Optimizacija poti omogoča brezskrbno potovanje, saj upošteva številen faktorje, ki so pomembni pri dometu električnega vozila kot so topografija, vremenske razmere, teža vozila, hitrost itn.«

 

V GEN-I so eksponat pripravljali v službi za trajnostni razvoj in elektro mobilnost v tesnem sodelovanju s službo za strateški razvoj oz. R&D-jem. Ekipa, ki je delala na tem projektu, je bila multidisciplinarna in imajo tako naravoslovna kot družboslovna ozadja. Kot je povedala Švabova, so zelo hitro ugotovili, da je izjemno pomembno, da so teami mešani. Samo na ta način, torej z različnimi pogledi, mnenji, znanji in izkušnjami so lahko zaobjeli izzive, s katerimi se srečujejo njihove stranke, in jih tudi ustrezno naslovijo ter seveda rešijo.

 

Celotna idejna zasnova eksponata kot tudi posameznih elementov je plod dela ekip v GEN-I in izkazuje dejanske potrebe in odgovarja na vprašanja, ki jih povprečen (bodoči) uporabnik električnega vozila ima. Izvedba animiranega filma (ne pa sama ideja animacije) je delo zunanjih izvajalcev, prav tako so v sodelovanju z zunanjimi razvili aplikacijo za optimizacijo poti z električnim vozilom. Slednja je plod njihovih tehničnih specifikacij, izkušenj z električnimi vozili ter ostalih gabaritov, ki so zajeti za ustrezno izvedbo. Medtem ko je portal, polnilna postaja in povezanost vseh sestavnih delov eksponata v celoti delo njihovih ekip.

 

»Animacija bo poleg prikazovanja v Svetu energije uporabljena za namene širjenja zavesti o zeleni transformaciji, saj razbija nekatere od najpogostejših mitov iz področja e-mobilnosti. Na GEN-I pa ves ta čas nadaljujemo z razvojem storitev, ki bodo pomagale družbi pri transformaciji v brezogljično realnost,« je sklenila Maša Švab.

Oceni novico:
ocena: Article Rating (število glasov: 2, skupna ocena: 3)