Novice

Inovacija URE, ki povečuje evropsko dodano vrednost

Datum: 30. 9. 2013 Besedilo: Miro Jakomin

Uspešna prijava na evropski razpis je podjetju M Sora prinesla prepoznavnost in mu olajšala vstop na tuje trge.

Inovacija URE, ki povečuje evropsko dodano vrednost

V okviru nedavnega izbora Modre prakse energetske učinkovitosti (projekt 310, organizator podjetje Tiko Pro v sodelovanju s partnerji) se je visoko uvrstilo tudi podjetje M Sora in v Portorožu prejelo priznanje za inovacijo - patent izolacijske obloge za izdelavo nizkoenergijskih oken.  

Kot je dejala Barbara Šubic iz M Sore, vodja projekta pridobitve nepovratnih sredstev za inovacijo na razpisu ECO Innovation, se je njihova inovacija izkazala kot dober povod za začetek projekta izdelave novega izdelka in pridobivanja nepovratnih sredstev za ta namen. Z dobro osnovo so projekt v letu 2010 prijavili na evropski razpis ECO-Innovation. Znotraj projekta, ki teče do novembra 2014, si prizadevajo za izdelek, ki bo prepoznaven izven Slovenije ter sočasno z izrednimi ekološkimi lastnostmi izdelka prispevati k zmanjšanju emisij znotraj EU in tako povečati evropsko dodano vrednost.     

Vsebina projekta je v prvi fazi naravnana prilagoditvi proizvodnje za masivno izdelavo izdelkov ECO-S (okna z inovativno izolacijsko oblogo). V drugem, pomembnejšem delu, pa je poudarek na: prodoru izdelka na tuje trge (znotraj EU ter širše), prispevku k zmanjšanju izpusta toplogrednih plinov ter na porabi obnovljivih CO2 izpustov.  

O uspešnosti inovacije govorijo tudi številke   

V podjetju M Sora so doslej naredili oziroma dosegli: minus 3.200 ton CO2, 77 tisoč hektolitrov vode, 640 ton olja ter 1.500 ton lesa! S predvideno prodajo ECO-S oken znotraj projekta ter upoštevanjem življenjske dobe oken (minimalno 20 let) bi do leta 2031 privarčevali 3.209 ton CO2, 77.519.000 litrov vode, 640 ton olja ter 1.528 ton lesa.  

Za izvedbo projekta so pridobili nepovratna sredstva evropskega razpisa Eco Innovation. Vrednost projekta je 1,9 milijonov evrov, višina sofinanciranja iz razpisnih sredstev pa 50 odstotkov. Pri projektu sodelujejo z avstrijskim partnerjem, ki nosi 18,5 odstotka stroškov (350.000 evrov). Največ sredstev tega evropskega razpisa je namenjenih trženju in marketingu produktov, kamor sodijo sejmi, objave, izdelava publikacij, oglasov, pridobivanje novih zastopnikov in podobno. (mj)  

Oceni novico:
ocena: Article Rating (število glasov: 5, skupna ocena: 5)