e-mobilnost

Pipistrel z električnimi brezpilotnimi tovornimi letali

Datum: 7. 9. 2020 Besedilo: Janja Ambrožič, Foto: Pipistrel

Združili prednosti letalskega in helikopterskega načina zračnega prevoza tovora.

Pipistrel z električnimi brezpilotnimi tovornimi letali

Ajdovsko podjetje Pipistrel je predstavilo brezpilotni električni letalnik Nuuva V300, za katerega je komercialna uporaba predvidena za drugo polovico leta 2023. Gre za avtonomno zračno dostavno plovilo z navpičnim vzletom in pristankom velikega dosega in velike zmogljivosti za logistiko ter zračno dostavo tovora. Sprejme lahko tri europalete in prepelje do 460 kilogramov tovora. Kot pravijo v Pipistrelu, ne zahteva vzletno-pristajalnih stez in zagotavlja večjo varnost ter zanesljivost z uporabo tipsko certificiranega električnega motorja.

Izpostavili so, da linija produktov Nuuva združuje najboljša načela tako iz letalskega kot iz helikopterskega načina zračnega prevoza tovora. Letenje brez posadke omogoča, da doseže lokacije, ki jih nobeno letalo ne more, hkrati pa mu hibridna konfiguracija omogoča, da obratuje za majhen del stroškov letenja helikopterja na enakovredni misiji. Ta letalnik popolnoma samostojno opravi polet po vnaprej programiranem načrtu, ki ga nadzira digitalni sistem. Neprekinjena komunikacija omogoča operaterju na tleh, da ima končno odločitev v primeru sprememb ali prekinitve poleta.

Nuuva V300 vzleti in pristane z uporabo osmih neodvisnih baterijskih električnih motorjev Pipistrel E-811, ki so že certificirani. Celoten sistem je zaščiten z integriranim sistemom za samonadzor, ki opozori na morebitne okvare, še preden se pojavijo, kar poveča varnost in zanesljivost. V ravnem letu letalo poganja motor z notranjim zgorevanjem v zadnjem delu trupa, kar omogoča varčno porabo goriva in nizke stroške vzdrževanja. Dvokrilna konfiguracija letala z električnim nadzorom krmilnih površin povečuje aerodinamično učinkovitost in zmanjšuje površino potrebno za pristanek plovila, hkrati pa omogoča večjo fleksibilnost težišča letala in s tem manjšo zahtevano natančnost pri nakladanju tovora.

Prilagoditi ga je mogoče za širok spekter različnih misij. Za daljše dolete se lahko nosilnost vozila in sistemi razledenitve površin nadomestijo z gorivom, ki je bolj uporabno in pomeni sposobnost dostave 50‑kilogramskega tovora do 2500 kilometrov. Na nižjih vzletnih višinah in s krajšim zahtevanim doletom se teža tovora lahko poveča na 460 kilogramov.

Ponujajo tudi manjšo različico, to je model Nuuva V20, ki ima enako strukturo in prednosti V300, vendar je zasnovan kot lahko dostavno plovilo za končno dostavo z zmogljivostjo do 20 kilogramov. Prve stranke bodo z njim lahko svoje pošiljke dostavile že prihodnje leto.

Oceni novico:
ocena: Article Rating (število glasov: 1, skupna ocena: 5)