Miro Jakomin
/ Categories: Energetika

Petrol se aktivno ukvarja s pametno mobilnostjo

Miha Valentinčič in Jaka Hrastnik sta kot prvi tak projekt, pri katerem sodeluje Petrol, na spletni strani družbe predstavila projekt NEXT-E, ki predstavlja dober model enkratnega sodelovanja vodilnih skupin v sektorju elektrike, nafte in plina. 

Omenjene skupine so združile svoje sile z OEM (proizvajalci avtomobilov), da bi ustvarili interoperabilno in nediskriminatorno omrežje napajanja električnih vozil kot izvedljivo alternativo obstoječega omrežja vozil z motorji z notranjim izgorevanjem. Konzorcij sestavljajo družba Petrol, skupina E.ON, skupina MOL, Hrvaško elektrogospodarstvo, Nissan in BMW. 

V okviru projekta NEXT-E, ki ga financira EU, bodo s partnerji zgradili mrežo 222 hitrih polnilnic in 30 ultra hitrih polnilnic za električna vozila v regiji. Petrol bo v okviru tega projekta zgradil v Sloveniji 16 hitrih polnilnic in 4 ultra hitre polnilnice ter na Hrvaškem 12 hitrih in 1 ultra hitro polnilnico. 

Projekt bo ob tem opredelil najboljšo strategijo in stroškovno najučinkovitejše pristope k infrastrukturi za polnjenje električnih vozil in izvajanje storitev, s čimer bo podpiral večjo uporabo električnih vozil v regiji, povezal zahod in kohezijsko Evropo ter spodbudil nemoteno in udobno vožnjo na daljših razdaljah, ki 100-odstotno temelji na elektriki. Projektne aktivnosti bodo predvidoma zaključili do konca leta 2020. 

Vzpostavili in nadgradili bodo intermodalna vozlišča 

Drugi večji projekt, pri katerem sodeluje družba Petrol, je projekt URBAN-E, ki je osredotočen na intermodalnost v transportu z uvajanjem električnih vozil. To je mednarodni projekt, v okviru katerega bo Petrol s partnerji - občinami Ljubljana, Zagreb in Bratislava - zgradil potrebno polnilno infrastrukturo za razvoj alternativnih oblik mobilnosti z uporabo električnih vozil. 

V sklopu tega projekta bodo vzpostavili in nadgradili intermodalna vozlišča (javni mestni potniški promet, železniško postajališče, letališče, itd.). Konkretno v Ljubljani bodo postavili centralno vozlišče z do 50 polnilnicami za električna vozila in nekaj manjših polnilnih postajališč na glavnih mestnih vpadnicah. Tako se bodo polnile flote električnih vozil (e-taksiji, e-kombiji, itd.), ki bodo opravljale storitve alternativne mobilnosti. 

Možnost za izbiro najugodnejše kombinacije transportnih storitev 

Uporabniki, ki bodo prišli v mesto, bodo lahko uporabljali vozila na poziv. Ta bodo povezovala središče mesta z intermodalnim vozliščem, tudi letališčem. V Ljubljani bodo takšna središča ob železniški postaji in na obrobju mesta. Zrastlo bo intermodalno vozlišče; uporabnik bo lahko v Ljubljano prišel z vlakom, na drugi konec pa z električnimi vozili. Podoben projekt bodo izvedli tudi v Zagrebu in Bratislavi, v Ljubljani in Zagrebu pa bodo uvedli t. i. spletno intermodalno platformo trajnostne mobilnosti, omenjajo v Petrolu. 

Kaj to pomeni za potnike? Kot pravijo, model predstavlja intermodalno tržnico prevoznih storitev. Uporabnik bo na enem mestu dobil vse informacije in izbral najugodnejšo kombinacijo transportnih storitev: LPP, vlak, e-taksi, skupni prevoz s kombiji ali katerokoli drugo obliko trajnostnega prevoza. Tako bodo na enem mestu potniku omogočili pregled prevoznih rešitev za njegove potrebe, koliko stanejo in možnost naročila, še pojasnjujejo v Petrolu.

Previous Article Do manjših emisij tudi s povečanjem učinkovitosti
Next Article Hidroelektrarnam zaenkrat kaže precej bolje kot lani
Print
2000
Uporabljate starejšo različico brskalnika, katere ne podpiramo v celoti! Za boljšo uporabniško izkušnjo uporabite enega izmed spodaj naštetih brskalnikov oz. si obstoječega posodobite na najnovejšo različico.