Če natočiš biometan ali sintetični metan, voziš skoraj nevtralno za naše podnebje.
Na poročanje medijev, da nameravajo pri Volkswagnu opustiti razvoj novih osebnih vozil s pogonom na zemeljski plin in vlagati v vozila na električni pogon z akumulatorji, so se z obžalovanjem odzvali na GIZ DZP – Gospodarskem interesnem združenju za distribucijo zemeljskega plina. V omenjenem združenju sicer navajajo, da so to odločitev nemškega avtomobilskega koncerna najverjetneje sprožili novi predpisi EU o varstvu okolja za proizvajalce avtomobilov, ki morajo bistveno zmanjšati izpuste CO2 svojih voznih parkov.
CNG oziroma metan je v skladu z EU direktivo alternativno pogonsko gorivo, ki je manj obremenjujoče za okolje in je podnebju prijazno. Plini imajo nizke emisijske vrednosti, so lahko obnovljivi in jih je možno zamenjati z obnovljivi plini, navajajo na GIZ DZP in dodajajo, da so po trenutno veljavni metodi za izračun CO2 emisij električna vozila navedena kot vozila z ničelnimi emisijami in imajo bistveno prednost v primerjavi z drugimi alternativami pri pogonu. Ob tem opozarjajo, da merimo emisije samo na izpuhu, treba pa bi bilo upoštevati tudi proizvodnjo goriva ter proizvodnjo in razgradnjo vozil. Trenutna metoda »tank to wheels« ne odraža realno, koliko CO2 proizvede avto, na primer za električen avto, po tej metodi velja, da ne proizvede CO2 emisij, tudi če bi bila elektrika 100-odstotno proizvedena iz premoga. Na drugi strani ta metoda ne upošteva, ali je na primer plin obnovljiv ali ne. Če natočiš biometan ali sintetični metan, že danes voziš skoraj nevtralno za naše podnebje. Predpisi EU tega potenciala sploh ne prepoznajo.
Na trgu vedno več CNG-modelov
Na omejenem združenju so izpostavili, da naj bi sredi naslednjega leta ponovno preverjali uredbo o emisijah CO2 za vozne parke, kar ima lahko pozitivne posledice in ponuja možnost, da bi EU popravila svojo usmeritev. S tem bi lahko dobili realno sliko CO2 bilance nekega goriva. Če se bo uveljavilo upoštevanje biometana in sintetično proizvedenega zemeljskega plina, se bodo spremenili tudi dolgoročni izgledi za vozila na plin. »Odločitev Volkswagna kratko in srednjeročno za stranke ne bo nič spremenila, saj na trg prihaja vse več novih CNG-modelov znotraj znamk koncerna, med njimi VW Golf in Caddy, Audi A3, Seat Leon ter Škoda Kamiq, Scala in Octavia.«
Strokovnjak za CNG vozila in vodja marketinga v podjetju Škoda Philip Paul je v nedavnem intervjuju povedal, »da čeprav bo električna mobilnost vodilna tehnologija v naslednjih letih, je CNG-tehnologija zasnovana na način, da lahko pomembno in dodatno prispeva k zmanjšanju CO2-izpustov. Ta tehnologija je čistejša in dostopna že danes, stroški goriva pa so nižji od običajnih stroškov goriva za motorje z notranjim zgorevanjem. V primeru uporabe zemeljskega plin znaša zmanjšanje CO2 do 25 odstotkov v primerjavi z bencinom. Če dodamo 20 odstotkov biometana, kar delajo trenutno na primer v Nemčiji, to pripomore k zmanjšanju izpustov CO2 za približno 35 do 40 odstotkov. Ko se bo začelo uporabljati 100-odstotni biometan iz rastlinskega materiala ali celo sintetični metan proizveden iz obnovljivih virov energije, lahko dosežemo celo ogljično nevtralnost.«
Celoviti nacionalni energetski in podnebni načrt Republike Slovenije (NEPN) predvideva bistveno povečanje vozil na plin, še posebno v segmentu avtobusov in tovornih vozil, so še spomnili na GIZ DZP.(ja)