Kot smo že poročali, je Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) napovedala kolektivno tožbo proti GEN-I zaradi domnevno neupravičenih enostranskih sprememb cen elektrike, ki naj bi od leta 2022 oškodovale okoli 300 tisoč gospodinjstev za skupno 181,6 milijona evrov. V sporočilu za javnost so v GEN-I te očitke zavrnili in poudarili, da je skrb za odjemalce primarno vodilo delovanja družbe, kar se kaže tudi v tem, da so že vrsto let najbolj zaupanja vreden dobavitelj.
Kot je na novinarski konferenci poudarila Jasmina Bevc Bahar iz ZPS so »razlog za tožbo enostranske spremembe cen in drugih pogodbenih pogojev, ki potrošnike postavljajo v izrazito neenakopraven položaj,« navaja STA. Ob tem dodaja še, da GEN-I sicer ni edini dobavitelj, ki krši pogodbene pogoje, je pa z več kot 35-odstotnim deležem ključni akter na tem področju.
GEN-I očitke zavrača in poudarja, da v devetih letih pred energetsko krizo leta 2022 niso povišali cen, tudi med krizo pa so se »kot zadnji med vsemi dobavitelji odločili za spremembo cen, a za obstoječe odjemalce ohranili nižje cene od reguliranih«. Kot so še zapisali v sporočilu za javnost, so poleg tega zgolj na vrhuncu energetske krize v letu 2022 prevzeli oskrbo dodatnih 50 tisoč odjemalcev. Tudi danes pa ostajajo najugodnejši dobavitelj na slovenskem trgu.
GEN-I: skupaj bo treba najti rešitev metodologije za spremembo cen
ZPS opozarja, da pogodbe z dobavitelji ne vsebujejo jasnih določil o razlogih in metodologiji za spremembe cen, kar je v nasprotju z zakonodajo in sodno prakso EU. »Pogodbe z dobavitelji ne omogočajo pogajanj, zato morajo biti pogoji, zlasti glede cen, jasno določeni vnaprej« poudarja Petra Lovišček iz ZPS.
V GEN-I odgovarjajo, da so »o spremembah cen odjemalce sproti in transparentno obveščali, prav tako pa so imeli tudi možnost odstopa od pogodbe in izbrire drugega dobavitelja«. Ob tem v GEN-I ZPS pozivajo, naj, če delajo v korist potrošnikov, podajo predlog ureditve tega sistemskega problema.
GEN-I: ZPS naj dela v korist potrošnikov
STA navaja, da so bili po izračunih profesorja na Ekonomski fakulteti v Ljubljani Jožeta P. Damijana od 24. aprila 2022 do konca letošnjega aprila gospodinjski odjemalci skupaj oškodovani za 164,5 milijona evrov oziroma skupaj z zamudnimi obrestmi za 181,6 milijona evrov. Po navedbah ZPS povprečen znesek škode na potrošnika znaša okoli 500 evrov, kar je za individualno tožbo razmeroma malo, zato je bolj smiselno vložiti kolektivno tožbo. Po mnenju odvetnika Domna Peperka iz Odvetniške pisarne Jereb »gre za sistemski problem in kolektivna tožba ni le zahtevek za povračilo škode, temveč tudi za vzpostavitev sodne prakse, ki bo določila meje poštenosti v pogodbenih razmerjih.«
V GEN-I pa so tem v zvezi v svojem sporočilu za javnost zapisali: »verjamemo, da odjemalci ne bodo nasedli nekakšnim poslovnim modelom raznih odvetniških pisarn in finančnih svetovalcev, ki si obetajo milijonske zaslužke.«