e-mobilnost

HidriaBond prispeva tudi k e-mobilnosti

Strokovnjaki razvili inovativno tehnologijo HidriaBond.

Ekipa strokovnjakov z Odseka za kemijo materialov na Kemijskem inštitutu je skupaj s podjetjem Hidria ter razvojnima centroma NELA in SiEVA razvila popolnoma novo, inovativno tehnologijo spajanja lamel statorskih in rotorskih paketov.

HidriaBond, ki velja za adut pri elektrifikaciji vozil, so pri Hidrii, kjer so tudi lastniki patenta, razvijali v okviru evropskega projekta EVA4Green - ekološki varen avtomobil za tehnologijo prihodnosti.

»HidriaBond je unikaten tehnološki proces, ki omogoča učinkovito in konkurenčno izdelavo delov za vrhunske visokozmogljive elektromotorje. Postopek, za katerega so skupaj vložili tudi patentno prijavo, predstavlja velik inovativni preskok v načinu proizvodnje ključnih delov elektromotorjev. Nenazadnje je to velik prispevek k cenovni dostopnosti elektromobilnosti,« je na svoji spletni strani izpostavil Kemijski inštitut.

S postopkom HidriaBond lamele po celotni površini spajajo v samem štancnem orodju. S tem se izognejo dodatni operaciji skladanja in spajanja lamel na ločeni liniji. Na pločevino poljubnega dobavitelja nanesejo dvokomponentni aktivni sloj, ki omogoči spajanje pri relativno nizki temperaturi. Debelina nanosa je izredno tanka in na končnem paketu ni vidna niti pod mikroskopom, saj se nanos veže tudi z obstoječim premazom na lameli. Po izrezu končne oblike lamele, se paket termično utrdi. Rezultat tega je kakovosten statorski ali rotorski paket oziroma ključni del elektromotorja, ki ga lahko po krajšem ohlajanju takoj odpremijo kupcu.

Dve poglavitni odliki nove tehnologije

Ideja ekipe strokovnjakov je bila obdržati obstoječe lepilo in lastnosti, predvsem pa znižati temperaturo in skrajšati čas utrjevanja. Na podlagi testiranja več kot 1.500 strižnih merjencev, plazemskega aktiviranja površine, testiranja pri povišani temperaturi in različnega nanašanja, so dosegli nižjo temperaturo utrjevanja in hitrejše utrjevanje. Kot je še zapisano na omenjeni spletni strani, za navedeni postopek spajanja lamel na trgu že vlada veliko zanimanje med kupci, prvo industrijsko uporabo pa strokovnjaki napovedujejo za leto 2021.