Energetika

InnoEnergy organiziral prvi PRIMER demo dan

Na njem so se s svojimi inovativnimi rešitvami predstavila zagonska podjetja s področja energetike, zdravja, telekomunikacij, izobraževanja, oblikovanja in varnosti.
InnoEnergy organiziral prvi PRIMER demo dan

Glavni cilj InnoEnergyjevega programa PRIMER je spodbuditi inovatorje iz Srednje in Vzhodne Evrope, da nadgradijo svoje podjetniške veščine in pripravijo svoja podjetja na sodelovanje v pospeševalnih in investicijskih programih. »V start-up svetu se predvsem srečujemo z mentaliteto hitrih padcev in hitrega učenja. Za start-up podjetje je pomembno, da se vsak trenutek izkoristi za učenje ter tako z vsakim trenutkom postane boljše. Porazov ni, razen v primeru, ko se nehamo učiti,« je v vodnem nagovoru na lokalnem Primer demo dnevu dejal Bernard Grum, direktor ABC pospeševalnika, slovenskega lokalnega huba največjega evropskega pospeševalnika inovacij in podjetništva na področju trajnostne energetike, družbe InnoEnergy. Na njem so se predstavila zagonska podjetja, ki so sodelovala na štiritedenskem predpospeševalnem programu PRIMER. V nadaljevanju predstavljamo nekatere najbolj zanimive rešitve.

Trifazna pametna polnilna postaja za električna vozila 
»Lastniki električnih vozil se dandanes soočajo z dvema glavnima problemoma. Prvi problem je pomanjkanje fleksibilnosti, torej kje in kdaj polniti električno vozilo, kar je povezano tudi s fleksibilnostjo cene. To pomeni, da ni enostavno izbrati, kdaj čez dan polniti vozilo in po kakšni ceni. Drugi problem pa je hitrost polnjenja, ki je v večini primerov zelo počasna. Ena uro polnjenja lahko v povprečju zagotovi vožnjo 50 kilometrov. Zato smo v našem podjetju razvili trifazno polnilno postajo, ki zagotavlja 3-krat hitrejše polnjenje, prinaša fleksibilnost, s tem pa ne obremenjuje omrežja,« je nanizal David Carro Santomé iz podjetja ComSensus. Kot je še omenil Carro Santomé, projekcije kažejo, da je trg električnih vozil v vzponu, zato v podjetju verjamejo, da na trgu že obstaja precejšnja potreba po njihovem izdelku.

Avtoplinski sistem LPG direkt zniža stroške vožnje za 60 odstotkov 
Simon Štrancar iz podjetja SparkLPG je povedal, da so v njihovem start-upu izdelali tehnologijo, ki omogoča hibridno uporabo standardnega neposrednega vbrizga bencinskega motorja z notranjim izgorevanjem za vožnjo na utekočinjen zemeljski plin. »Naša tehnologija lastniku vozila zniža stroške vožnje za 60 odstotkov in drastično znižuje sproščanje emisij,« je dejal Štrancar. Po njegovih besedah so novejša bencinska vozila, ki množično prihajajo na trg, zasnovana na tehnologiji, kjer je bencin direktno vbrizgan v valj motorja. »Ker gre za novo vrsto tehnologije, obstoječi avtoplinski sistemi postajajo neprimerni za takšna vozila. Zato smo razvili  avtoplinski sistem, ki ga trenutno testiramo na vozilih Mazda CX7 in Škoda Octavia,« je še pojasnil Štrancar. 

Stroj za reciklažo mešanega plastičnega odpada 
»Vsako leto pridelamo tone mešanega plastičnega odpada in problem plastike je, da ima zelo dolgo obdobje razpadanja. Enostavna plastika rabi približno dvesto let, da popolnoma razpade, medtem ko kompleksna plastika za to potrebuje skoraj štiristo let. Zato smo v naši skupini - imenovani Eko team - razvili prototipni stroj za reciklažo mešanega plastičnega odpada, produkt reciklaže pa je pirolizno olje, goriva in električna energija,« je nadalje povedal Luka Zajc, ki je pomagal pri izdelavi prototipnega stroja. Po njegovih besedah si skupina želi vzpostaviti sistem, kjer bi najprej zbirali te vrste odpadnega materiala od komunalnih podjetji in ga preko mehanske in termo-kemične obdelave predelali v nove produkte. »Goriva, ki bi nastala pri reciklaži bi se uporabila za prevoz odpadkov, električna energija bi se pa prodajala,« je še omenil Zajc, ter dodal, da lahko trenutno izdelani stroj obdela in reciklira 200 kg odpadkov na uro. 

V tokratnem programu PRIMER so sicer sodelovale še ekipa Empowerment z digitalnim programom za poslovneže, ekipa MojSMS s telekomunikacijskim orodjem za oglaševanje, ekipa Tobiar s patentiranim terapevtskim pripomočkom, ekipa Monarte, ki se je posvetila razvoju potapljaških ur, ki pa so primerne tudi za slavnostne priložnosti ter ekipa Fort Lock, ki želi na trg ponuditi posebno verigo za zaklepanje električnih skirojev. 
Naslednji predpospeševalni program Primer bo na ABC pospeševalniku potekal v maju, kot InnoEnergyjev slovenski hub, pa pripravljajo v aprilu tudi nov izziv za slovenske start-upe, to je PowerUp!. Na tekmovanju lahko sodelujejo prav vsi podjetniki, ne glede na stopnjo razvoja podjetja. Več o prijavi si lahko preberete na naslovu https://powerup.innoenergy.com/. (bj)

povzeto po sporočilu za javnost
O avtorju