Že od rane mladosti, ki jo je preživel ob Soči, je zaljubljen v likovno
umetnost.
Likovni ustvarjalec Igor Zimic
je najprej ustvarjal realistične slike, pozneje pa so ga znani akademski
slikarji usmerili v abstraktno ustvarjanje. Letos je pripravil svojo prvo
samostojno razstavo v avli mestne občine Nova Gorica.
Igor se je rodil leta 1960 v Postojni. Svoje otroštvo in mladost je
preživel v Plavah. Že skoraj tri desetletja živi in ustvarja na Ajševici, kjer biva
z družino. Hči je sociologinja in se ukvarja s komponiranjem elektronske
glasbe, sin študira gradbeništvo.
V Soških elektrarnah zaposlen
že od leta 1981
Glede poklicne poti je Igor Zimic povedal, da je v Soških elektrarnah
Nova Gorica (SENG) zaposlen od leta 1981. Trenutno opravlja delo vodje službe
za električne meritve na področju obratovanja. Skupaj s sodelavci obvladujejo
obratovalne in števčne meritve na elektroenergetskih objektih na reki Soči in
njenih pritokih. Opravljajo tudi meritve električnih inštalacij, strelovodov strojev, opreme
postrojev in naprav. Strokovno sodelujejo pri vseh izgradnjah novih objektov in
obnovah. Probleme rešujejo timsko.
Pri tovrstnih delih se, kot je poudaril, zahteva preciznost in
doslednost. Potrebna so široka strokovna znanja in delovne izkušnje, ki si jih pridobijo
z dolgoletno prakso. Pri delu morajo biti pripravljeni na nenehno strokovno
izpopolnjevanje, saj tehnika zastari že v nekaj letih.
Igorjeva prva samostojna
likovna razstava Utrinki
Igor že od rane mladosti goji ljubezen do umetnosti. Je član Društva
likovnih ustvarjalcev Dablo v Goriških brdih, kjer je njegov mentor znani akademski
slikar mag. Bojan Bensa. Doslej je Igor sodeloval na številnih skupinskih
razstavah, delavnicah, ex-temporih in kolonijah.
Prvo samostojno likovno razstavo slik z naslovom Utrinki je imel aprila
2016 v avli Mestne občine Nova Gorica. Na tem dogodku se je zbralo okoli 200
ljudi, od katerih večina prej sploh ni vedela, da se v elektroinženirju Igorju
skriva tudi umetniška duša.
Kot je bilo omenjeno na otvoritvi razstave, se Igorjeva slikarska dela nanašajo
na družbeno-politične dogodke, o katerih premišljuje skozi likovno govorico. Avtor
se na slikah dotika občutljivih tem in dogodkov, kot so na primer volilne
obljube, problematika plinskega terminala v Tržaškem zalivu, nasedla ladja
Costa Concordia, vojna v Bosni, begunci in migracije, nadzor in omreženost,
neozdravljiva bolezen in podobno.
Umetniški duh ga je prevzel ob
očetu in nonotu
Ob tej priložnosti, je bila na kratko orisana tudi Igorjeva življenjska
zgodba, vsekakor zelo zanimiva. Ob obrežju reke Soče sta njegov nono in oče
imela obrtniško delavnico, kjer sta najprej izdelovala kovane predmete za
cerkve, kapelice in druge detajle, pozneje pa sta vlivala razne betonske
izdelke. Prav z njima je preživel veliko ur v opazovanju, učenju in
ustvarjanju.
Čeprav ga je poklicna pot, navkljub želji po srednji oblikovni šoli,
zapeljala na področje elektrotehnike, je nadaljeval nonotovo in očetovo
dejavnost. Posvečal se je estetskim elementom iz betona in tako okrasil
številne zasebne in javne površine z raznolikimi predmeti (park gradu Kromberk,
stopnišče in ograja samostana na Kostanjevici in drugo).
Mentorji so ga usmerili v
abstraktno ustvarjanje
Nadalje je bilo ob odprtju razstave omenjeno, da so prva Igorjeva slikarska
dela nastala v tehniki krede, pastela in akvarela. Občudoval je umetnost Dore
Plestenjak, Franca Slane, Klavdija Tutte in Silvestra Komela. V začetnih delih
prepoznavamo sorodnosti s Slanovimi tihožitji, Tuttovimi detajli, v delih
zadnjih let pa zaznavamo namige na kompozicijske in barvne sorodnosti s
Komelovimi platni.
Pričel je s tečaji slikarstva pod okriljem Javnega sklada RS za
kulturne dejavnosti. Njegov prvi mentor je bil akademski slikar Bogdan Vrčon,
ki ga je spodbujal k velikim formatom platen. Sledil je tudi mentorjem
Aleksandru Peci in Francu Golobu. Zadnja leta pa ga usmerja akademski slikar
Bojan Bensa, ki ga spodbuja k izraziti barvitosti in abstraktni oblikovnosti.
Igor z navdušenjem odkriva
izpovedno moč barv
Kot je v spremni besedi ob otvoritvi razstave zapisala umetnostna
zgodovinarka Petra Paravan, je Igor kolorist.
Njegova najljubša barva je črna, najdemo jo v vseh slikah, četudi le v
detajlih. Ker mu obrt nikakor ni tuja, svoje slike postavi v črni okvir, ki ga
sam izdela. Seveda so močno prisotni tudi modri in zeleni odtenki, kar ostaja
zapisano v njegovi podzavesti mladostnega obsoškega življenja ter bivanja v
zelenem okolju ajsarskih obronkov.
Če se na platnih starejšega datuma barva skorajda impresionistično in
nežno preliva, pa so v zadnjih delih prehodi med barvnimi ploskvami bolj ostri
in zarezani. Postopoma odkriva tudi
druge barve: spoznal je izpovedno moč rdeče, spogleduje se z rjavo in njenimi
novimi razsežnostmi.
Občutje umetnika lahko zazna le
tankočutno oko
Petra Paravan je omenila tudi, da Igorjeve stvaritve nakazujejo
raziskovanje oblikovnih zakonitosti, ki so podprte z vsebinskimi poudarki. Le-ti
ostajajo opazovalcu prikriti, saj jih je težko razbrati brez slikarjeve
usmeritve z naslovom ali obrazložitvijo. Tankočutno oko pa morda le zazna
občutje umetnika, ki ga je prenesel na slikarsko platno.
Sicer pa Igorju predstavlja slikanje preusmeritev čustvenih doživljanj,
kanalizacijo določenih psihičnih stanj. Kot buden opazovalec družbenih,
političnih in osebnih dogodkov se nanje odziva skozi barvito in sporočilno likovno
govorico, meni Paravanova.