V Termoelektrarni Brestanica je asistent službe proizvodnje, sicer pa navdušen tekmovalec v motokrosu.
Matic Žitnik se kot polprofesionalni voznik v motokrosu prebija v krog najboljših motokrosistov. Nasmejani mladenič (je tudi testni voznik za gume Mitas) je na dosedanjih tekmovanjih v motokrosu dosegel že več spodbudnih rezultatov, ki mu obetajo nadaljnje visoke športne uvrstitve.
Slovenski motokros je zadnja leta v vzponu in ga spremlja čedalje večje
zanimanje športne javnosti, predvsem zaradi bleščečih uspehov na svetovnih in
domačih tekmovanjih. Za popularizacijo tega dinamičnega športa je poleg slovečih imen, kot so Tim Gajser,
Klemen Gerčar in drugi znani motokrosisti, poskrbel tudi Matic Žitnik, član AMD
Brežice.
Matic se je rodil leta 1991 v Brežicah. Osnovno
šolo je obiskoval v Brestanici, srednjo elektro šolo pa v Krškem. Leta 2012 se
je zaposlil v TE Brestanica, kjer je 3 leta delal kot vzdrževalec v elektro
delavnici.
Od leta 2015 je zaposlen na delovnem mestu asistenta službe proizvodnje, kjer občasno
vadi na simulatorju. Asistira pri vseh zagonih in izklopih ter pri drugih
manipulacijah turbine. Stanuje v kraju Armeško blizu Brestanice, odkoder
zjutraj hitro prispe v službo; delo opravlja od 5:30 do 13:30, potem pa odbrzi
na trening.
Kmalu do pogojev za
samostojnega stikalca
Matic je pred kratkim diplomiral s področja
rekonstrukcije vzbujalnega sistema na plinskem bloku TEB in postal inženir elektronike. Po opravljenem republiškem energetskem izpitu in
obveznih testiranjih v elektrarni bo izpolnil pogoje za samostojnega stikalca.
»Zavedam se, da se nahajam na zahtevnem delovnem mestu, kjer so dnevni
stresi, kar je povezano z veliko odgovornostjo. Dobro je treba poznati celoten
ustroj delovanja termoelektrarne in si pridobiti potrebne izkušnje, da v
kriznem trenutku sprejmeš pravilno odločitev. Doslej je bilo že več kritičnih
situacij, ki smo jih s sodelavci vedno uspešno rešili. Pri tem je zelo pomembno
prav timsko delo, pri katerem se posvetujemo in si izmenjamo izkušnje,« je o
svojem delu v TE Brestanica povedal Matic.
Močna želja po motokrosu že od
otroštva
Matic se je prvič vsedel na motor že v zgodnjih otroških letih, ko ga
je kot sopotnika naokoli popeljal oče. Pri hiši so vedno imeli cestne in
potovalne motorje. S Tomosovo štirico se je prvič samostojno popeljal pri
bratrancu, ko je bil star dvanajst let. Doma pa ga niso prej pustili na motor,
dokler ni pri petnajstih letih naredil izpita.
Močna želja po motokrosu je Matica spremljala že od zgodnjega otroštva.
Zbiral je revije, posterje, fotografije in se tako navdušil za ta šport. Oče za
sinovo strast najprej ni bil navdušen, posluh je pokazal šele potem, ko je
Matic končal osnovno šolo. V prvem letniku srednje šole mu je kupil 450 kubično
Hondo za kros.
Pozneje, ko se je zaposlil v TE Brestanica, je Matic za motokros
nabavljal predvsem 450 kubične motorje Kawasaki in jih po določenem času, ko so
se že nekoliko obrabili, prodal.
V kategoriji Open dosegel izvrstno
mesto
Matic se je konec leta 2012 udeležil dirke Cross Country Slovenija kot
svoje prve dirke v motokrosu, ki je potekala v Dragonji na meji s Hrvaško. Na
tej dirki je med 40 amaterji dosegel 18. mesto. Leta 2013 je še naprej dirkal
na Cross Country-ju. Leta 2014 se je v udeležil Pokalnega prvenstva Slovenije v
motokrosu, in sicer v 3. razredu. Tu se je vseskozi uvrščal na 2. mesto in
končno zaradi poškodbe na 4. mesto.
Leta 2015 je »presedlal« v boljši razred, v kategorijo Open R2, v
kateri je dosegel 2. mesto. Poleg tega je lani dirkal tudi na Državnem
prvenstvu Slovenije v motokrosu, na katerem je dosegel 8. mesto.
Matic letos vozi oz. tekmuje na pokalnem prvenstvu, državnem prvenstvu
in evropskem prvenstvu v motokrosu. Letos je tekmoval že na štirih evropskih
dirkah in izmed 27 tekmovalcev dosegel 15. mesto (najboljša uvrstitev na
posamezni dirki).
V državnem prvenstvu je letos njegov najboljši dosežek 7. mesto, na
pokalnem prvenstvu pa 3. mesto. Tako je v zadnjem času dosegel hiter vzpon in
se prebil v krog najboljših voznikov, česar v tako kratkem obdobju ni bilo
pričakovati.
Nastopa kot 2. voznik v ekipi
»62 motosport«
Ker je Matic lani imel v motokrosu ogromno stroškov in je komaj vse financiral
s svojo plačo, si je poiskal več sponzorjev. Stroški so z nakupom motorja,
opreme, gum in ostalega potrošnega materiala ter s prevozom na dirke.
Leta 2014, ko je začel nastopati na pokalnih tekmovanjih, je Matic
prestopil v društvo AMD Brežice in sedaj vozi za njih. V tem društvu je tudi
Klemen Gerčar, ki je bil svetovni prvak leta 2013 (MX3).
Matic je Klemna spremljal kot pomočnik mehanika na Pokal narodov v svetovnem
prvenstvu v motokrosu (Ernee v Franciji), ki je ena največji tovrstnih dirk na
svetu. Ko sta potovala na to tekmovanje, se je Matic z njim dogovoril, da bo od
letošnjega leta naprej nastopal kot 2. voznik v ekipi »62 motosport«.
Motokros je kondicijsko najbolj
zahteven šport
Glede motokrosa so v Ameriki delali študije in ugotovili, da je to kondicijsko
najtežji oz. najbolj zahteven šport, na drugo mesto pa so uvrstili boks.
Matic je prepričan, da je za dobrega voznika v motokrosu najpomembnejše,
da si zelo motiviran, delaven, discipliniran in ne smeš odnehati takrat, ko je
najtežje.
»Za vožnjo oz. dirkanje v motokrosu je potrebno nenormalno veliko
dnevnega treninga v različnih športih, kot so tek, kolesarjenje, fitnes, tenis,
plavanje, itd. Moraš biti vsestranski športnik, pri čemer je zelo pomembna tudi
ustrezna prehrana. Pri tem porabim kar od 4.000 do 4.500 kalorij na dan, medtem
ko človek običajno porabi okoli 1.500 kalorij na dan,« je dejal Matic.
Še naprej si bo prizadeval za
čim boljše rezultate
Na kaj je Matic najbolj ponosen? Na svoje dosežke v motokrosu, da se je
uvrstil v krog najboljših motokrosistov. Do tega se je, kot sam pravi, prebil s
svojim trudom.
Glede nadaljnjih načrtov pa je dejal, da želi doseči čim boljše rezultate
na državnem, evropskem in pokalnem prvenstvu; na slednjem, če bo še ostalo kaj
časa.
Samo plača ne zadostuje,
dobrodošli še novi sponzorji
Glede financ je Matic dejal, da si kruh služi z delom v TE Brestanica
in da se redne službe namerava držati tudi v prihodnje. Upa, da mu bodo v TEB
še naprej stali ob strani in imeli posluh za njegova tekmovanja v motokrosu.
Upa pa tudi na nove sponzorje v elektrogospodarstvu (Eles, Gen
energija, HSE, itd.), da bi si z njihovo pomočjo zagotovil še dodatne vire
financiranja.
Za preprečitev poškodb nujna
psihofizična pripravljenost
Matic se dobro zaveda, da v motokrosu nevarnosti prežijo skoraj na
vsakem metru tekmovalne steze. Zmanjšajo se lahko le z dobro kondicijsko
pripravo na tekmovanje.
»Če si ti kondicijsko res dobro pripravljen, je gotovo manj poškodb,
zmanjšajo pa se tudi možnosti za hujše poškodbe. Prepričan sem, da je za
preprečitev poškodb nujna predvsem dobra psihofizična pripravljenost.«
Z motokrosom povezana tudi
družina njegovega dekleta
Matic nam je zaupal tudi, da ima čudovito dekle, ravno pravšnjo, saj je
prav tako navdušena za motokros in motor tudi sama večkrat zajaha, a le za
užitek in sprostitev. Družina, iz katere Špela prihaja, se prav tako že ves čas
navdušuje za motokros in vsi redno spremljajo njegova tekmovanja.
Prostega časa Matic skoraj nima, saj je v službi od 5:30 do 13:30,
popoldan pa ves čas prebije na treningih. Poleg tega je doslej ob delu študiral,
pisal diplomsko delo, zraven pa je moral tudi doma kaj narediti, npr. travo
pokositi ali kaj podobnega. Marca je tako zaradi prevelikih psihičnih in
fizičnih naporov zbolel (pregorelost) in je moral za nekaj časa prekiniti z
dirkami.
Nestrpno pričakuje jesen, ko se
bodo začela tekmovanja
Trenutno ima Matic dva meseca premora, jeseni pa bo spet začel
nastopati na državnem in pokalnem prvenstvu.
Ker ne pozna mirovanja, nestrpno čaka, da bo spet odbrzel novim uspehom naproti.
V jesenskem delu pokalnega tekmovanja bo poleg že opravljene dirke
potekal še preostali del dirk, večji del dirk pa tudi na državnem prvenstvu. S
tem bo Matic imel nove priložnosti za dobre uspehe, z njimi pa naj bi bilo poplačano tudi trdo
delo, ki ga vlaga v ta šport skozi celo leto.