Iz Elektra Celje Energija so Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) poslali odprto pismo.
Družba Elektro Celje Energija (ECE) je v zvezi z akcijo ZPS Zamenjaj in prihrani naslovila odprto pismo, ker menijo, da je potrebno javnosti zagotoviti vse informacije. Kot so zapisali, so bili k akciji povabljeni kot enega izmed dobaviteljev električne energije in zemeljskega plina, z namero, da bi skupaj dosegli najboljšo ponudbo za potrošnika.
»Ker gre za legitimno in hvalevredno namero smo se na sestanek odzvali, kljub pomislekom na katere nam pred sestankom niste uspeli odgovoriti. Na predstavitvenem sestanku nam niste zmogli odgovoriti na vprašanja, ki vam jih ponovno zastavljamo spodaj, zelo jasno pa so vaši nizozemski partnerji izrazili svoje zahteve po višini provizije, ki jo bomo dobavitelji morali plačati njim za vsakega novega kupca. Ob začetku kampanje je postalo jasno, da kampanja naših predlogov in vsebinskih pomislekov ni vsebovala, zato vas naprošamo, da javnosti pojasnite sledeče:
1. Kot veste ECE vsem gospodinjstvom dobavlja električno energijo iz 100 %
obnovljivih virov brez doplačila. Je ta energija za vas isti produkt kot konkurenčen,
ki je lahko tudi do 90 % sestavljen iz fosilnih in jedrskega goriva? Ali za vas kot
državno institucijo, ekologija ni upoštevanje vreden pogoj? Celotna državna uprava
prehaja na elektronski, brezpapirni način obdelave podatkov, sprejeli smo
strategijo trajnostnega razvoja, vi pa čistejši energiji ne daste niti priložnosti.
2. Poslovni modeli dobaviteljev energije so različni; nekateri imamo lastne poslovne
enote, nudimo partnerske ugodnosti za naše kupce, izposojamo merilce porabe,
omogočamo uporabo brezplačne mobilne aplikacije, plačila na mestih brez
provizije, itd… nekateri nič od tega. Ste potrošniku pojasnili, da z menjavo
dobavitelja tudi obprodajna storitev ne bo več ista?
3. Kam gre skoraj 30 evrov provizije, ki jo vaš nizozemski partner zahteva za vsako
sklenjeno pogodbo? Morda njim, za izvedbo preproste licitacije, ki bi jo lahko
opravilo vsako slovensko IT podjetje, s slovenskim znanjem. Tudi denar bi ostal v
Sloveniji. Je bilo treba najemati tuje »strokovnjake« za izvedbo preprostega »kdo
da nižjo ceno?« Neresnost priča tudi večkratno nižanje teh provizij z njihove strani,
kar je dokaz o nepoznavanju našega trga, ki ga nikakor ne morete enačiti z
evropskimi državami, kjer so že delovali. Marže na slovenskem trgu so namreč
mnogo nižje, za primerjavo vam prilagamo shemo delovanja podobnega podjetja v
Avstriji in pri nas.
4. Mediji so svoja poročanja o vaši akciji pričeli s tezo, da so cene električne energije
in zemeljskega plina med najvišjimi v Evropi. Ponovno gre za populistično in
neresnično trditev, kar izpričuje priložen graf s podatki.
Kot že zapisano ste večino pomislekov prejeli že v mesecu maju 2014, niste jih upoštevali,
zato vas sedaj prosimo za odgovore, ki bodo pripomogli k temu, da bo javnost v celoti
obveščena o vaši akciji in podrobnostih, ki so ostale zamolčane.
Po zavrnitvi naših predlogov z vaše strani, smo se v Elektro Celje Energija odločili, da pri
licitaciji pod takšnimi pogoji ne bomo sodelovali, bomo pa kupcem ponudili nižje cene kot
jih boste na licitaciji dosegli vi, pod istimi pogoji.
Razumemo, da morate upravičiti delovanje Zveze potrošnikov, vendar ne z akcijami, ki
potrošniku ne omogočajo prave izbire in zavedanja o posledicah,« so še zapisali v odprtem pismu v ECE. (vh)