Energetika

Prestolnica za uporabo mešanice energentov

Sončne elektrarne naj bi namestili na vse javne stavbe, ki niso pod zaščito, mestni prevoz pa naj bi v prihodnje potekal na plin, elektriko in vodik.

Prestolnica za uporabo mešanice energentov

Ljubljanski župan Zoran Janković je na redni tedenski konferenci med drugim povedal, da v mestni občini veliko pozornosti namenjajo tudi prihodnji energetski oskrbi Ljubljane, saj bo to, poleg oskrbe s hrano, eno osrednjih vprašanj prihodnosti. Kot je dejal, težijo k čim večji diverzifikaciji energetskih virov, pri čemer iščejo tudi ustrezno nadomestilo za doslej zelo cenovno ugoden indonezijski premog, saj se bo pogodba z dobavitelji tega premoga prihodnje leto iztekla. Tako naj bi že potekale analize premoga iz Srbije in BiH, ki kažejo obetavne rezultate. Naj bi pa premog pri prihodnji toplotni oskrbi Ljubljančanov bil bolj rezervne narave in naj bi z njim čez tri leta pokrivali le še petino potreb. Hkrati naj bi v TE-TOL, ki se pripravlja na obratovanje plinske enote, ki naj bi poleg proizvodnje električne energije prevzela tudi okoli 60 odstotkov toplotne proizvodnje, za desetino povečali tudi zmogljivosti obstoječega kotla na biomaso. Naslednji korak je tudi postavitev sežigalnice za termično obdelavo odpadkov, odobritev koncesije zanjo pa v mestni občini pričakujejo v maju.
Po besedah župana Jankovića naj bi mesto v prihodnjih nekaj letih veliko investiralo tudi v sončno energijo, pri čemer naj bi v kratkem objavili razpis za namestitev sončnih celic na vse javne stavbe, ki niso zaščitene kot del kulturne dediščine, Takšnih naj bi bilo dvesto, za postavitev sončne elektrarne pa sta predvideni tudi dve večji lokaciji s površino po 40 tisoč kvadratnih metrov, in sicer na lokaciji bodoče garaže LPP ob Celovški cesti in na strehi centralne čistilne naprave. Dodatni energetski ukrepi so predvideni tudi na področju prometa. Tako naj bi omogočili krožno plovno pot po Ljubljanici z ladjami, ki jih bo poganjala sončna energija, ob prenovi zapornic pa naj bi postavili tudi malo hidroelektrarno. Ob tem je predvidena tudi elektroliza za pridobivanje vodika kot prihodnjega pogonskega goriva za mestne avtobuse. Kot je še povedal župan, od nekaj več kot dvesto sedanjih mestnih avtobusov jih 98 že vozi na zemeljski plin, v petih letih pa naj bi opustili vse dizelske avtobuse in kot pogonsko gorivo zanje uporabljali zgolj še zemeljski plin, vodik in elektriko.

Brane Janjič
O avtorju