Kaj pomeni nakup električnih vozil za posameznike, podjetja, državo?
Po izsledkih najnovejše raziskave družbe SODO lahko tako posamezniki kot podjetja veliko prihranijo z uporabo električnega vozila. Velike koristi pa so tudi za državo pri doseganju okoljskih in klimatskih ciljev ter ciljev, ki so povezani z zagotavljanjem energetske neodvisnosti.
»Razlogov za ta nakup e-vozila je seveda več. Gre za osebno odločitev nekoga, ki želi v okolju, kjer živi, oziroma ga obišče in si ga deli z drugimi, voziti vozilo brez hrupa in brez izpustov. Vsekakor ne gre spregledati pozitivne izkušnje v vožnji z električnim vozilom. Veliko šteje tudi ozaveščenost ter osebno prepričanje in odgovoren odnos do okoljskih, klimatskih ter težav povezanih z energetsko neodvisnostjo in ohranjanjem virov. Glede na okoliščine uporabe in vrste vozila lahko že danes posameznik doseže tudi finančne prihranke z uporabo električnega vozila. Prav tako podatki iz najnovejše raziskave družbe SODO kažejo na to, da lahko že danes podjetja z električnim voznim parkom veliko prihranijo saj je v povprečju kar 83 % službenih poti v razdalji od 51 do 150 km,« pojasnjuje družba SODO.
Koristi glede porabe, prihrankov in izpusta CO2
Kakšen je pomen električne mobilnosti za državo pri doseganju okoljskih, klimatskih in ciljev povezanih z zagotavljanjem energetske neodvisnosti? V zvezi s tem družba SODO omenja naslednji praktični primer, ki nam veliko pove. Če uporabnik avtomobila na leto prevozi 30.000 kilometrov, ob povprečni porabi goriva sedem litrov na 100 km, porabi za to 21 GWh energije. V enem litru goriva je namreč 10 kWh energije. Za enak obseg voženj z električnim vozilom, ob upoštevanju sorazmerno velike porabe energije v vsakdanjem prometu, na primer 20 kWh/100 km, pa znaša letna poraba energije za mobilnost le 6 GWh. Prihranek je torej izjemen!
Ob tem znaša, nadalje pojasnjuje družba SODO, povprečen, neposreden izpust CO2 avtomobila s porabo 7l/100 km, okrog 180 g CO2/km. Posreden izpust električnega avtomobila, ob upoštevanju tretjinskega deleža elektrike z ogljičnim odtisom v slovenskem omrežju, pa znaša ob navedeni porabi energije manj kot 60 g CO2/km. Če uporabnik polni avtomobil, na primer, na polnilnicah Elektro Ljubljana, ki zagotavlja zanje samo elektriko iz obnovljivih virov, je izpust CO2 ničeln. Toliko bolj, če polni baterije električnega avtomobila s pomočjo sončne elektrarne na domači strehi. To pomeni, še poudarja družba SODO, da je za doseganje okoljskih in klimatskih ciljev ter ciljev, povezanih z zagotavljanjem energetske neodvisnosti, električna mobilnost za državo izjemnega pomena.