V Termoelektrarni Šoštanj so v lanskem letu uvedli noviteto, s katero se zaposleni intenzivno spoznavajo in jo, kot kažejo rezultati, tudi dobro sprejemajo. Gre za učenje s pomočjo računalnika, ki so ga poimenovali enostavno e-Učenje. Ta uporabnikom omogoča dostop z različnih lokacij preko spletne strani do gradiv, video vsebin in preverjanj znanj z različnih področij usposabljanja. Kandidati si lahko sami prilagodijo časovni okvir, v katerem se bodo usposabljali in opravljali svoje obveznosti. Povezavo na e-Učenje imajo na internem portalu (intranetu). Ob vstopu v e-Učenje imajo na voljo vodnik po e-učnem okolju, ki uporabnikom pomaga spoznati in uporabljati portal.
Projekt so zasnovali že pred dvema letoma, k sami izvedbi in predstavitvi pa so pristopili lani oktobra. Za zaposlene v Termoelektrarni Šoštanj so testno izvedli e-usposabljanje s področja varstva pri delu in požarne varnosti. Testiranja so začeli v sektorju Vzdrževanje, nadaljevali v sektorju Obratovanje in kasneje še po ostalih sektorjih. Za podporo in pomoč sta Andrej Cankar in Aleš Rednjak, oba zaposlena kot izobraževalca v službi izobraževanja, pri omenjenem projektu pa sodelujeta kot administratorja, s katerima smo se tudi pogovarjali. Oba sta dobra poznavalca tako izobraževanja kot elektrarne, kar jima je pri projektu zelo pomagalo. Cankar je inženir elektrotehnike in izobraževalec za elektro področje, Rednjak pa strojni tehnik, ki ob delu študira informatiko in izobraževalec za strojno področje.
Kako sta si nabrala izkušnje, sta potrebovala kakšno dodatno šolanje?
Rednjak: Izkušnje sva si nabirala sama, s pomočjo najrazličnejših gradiv.
Cankar: Brez predhodnih znanj, poznavanja organiziranosti podjetja, zaposlenih in praktičnega dela, bi na tem projektu težko delala.
Kje ste dobili idejo za e-Učenje?
Rednjak: Na nekaterih fakultetah ta sistem šolanja že imajo, na primer možnost opravljanja izpitov. Pri nas se je ideja porodila pred dvema letoma, ko smo razmišljali, kako čim bolj približati zaposlenim usposabljanja. V tistem času smo ravno izvajali usposabljanja za Office 2007. Ob tem smo okrepili tudi informacijsko enega od naših prostorov namenjenih usposabljanju, trening center TEŠ 5 in se srečali že z nekaj ponudniki elektronskih gradiv na področju računalništva. Tako so se porodile najrazličnejše ideje, ki so po dveh letih obrodile zelo dobre sadove. Tehnično in informacijsko nam je pri uvedbi pomagalo podjetje Kopa.
Komu je e-učenje namenjeno?
Cankar: Vsem zaposlenim, določeni tečaji pa so le za nekatere ciljne skupine. Gradiva imamo tako po namembnosti razdeljena v več rubrik.
Nam lahko opišeta značilnosti projekta?
Cankar: Pred implementacijo projekta smo preverili uvedbo podobnih projektov v ostalih slovenskih podjetjih in se seznanili z napakami, s katerimi so se srečevali. Ocenili smo, da bi glede na specifično naravo dela, ki ga imamo v TEŠ, z uvedbo projekta pridobili marsikaj. To je pomenilo, da zaposlenim na kar se da enostaven način čim bolj približamo vsebine, ki jih potrebujejo. Najprej smo se odločili za testno usposabljanje iz varstva pri delu, ki ga morajo poznati in opraviti prav vsi zaposleni. Z Alešem sva omenjeno tematiko zastavila kot predmet in tako se je začela stvar odvijati. Z uvodnim testiranjem smo že uspešno zaključili. V procesu samega izvajanja smo spoznali kakšne prednosti ima tovrstni način dela, predvsem lahko z e-učenjem zajamemo velik del vsebin, od npr. varstva pri delu, ISO standardov…Za vsak izpit, ki ga morajo zaposleni opraviti, imajo gradiva na intranetu. Že na prvi strani skušamo zaposlenim približati e-Učenje, saj moramo vedeti, da se s tovrstnim izobraževanjem nekateri srečujejo prvič in dela z računalnikom ne poznajo najbolje. Kot zanimivost lahko omeniva, da se lahko naši zaposleni preizkusijo tudi iz znanja slovenskega pravopisa. Dejansko smo zajeli veliko vsebin. Z letošnjim letom imajo vsi zaposleni dostop do e-Učenja, poleg tega lahko svoje znanje vsak trenutek preverjajo. Za tiste, ki nimajo dostopa, imamo naš trening center, kamor lahko – seveda po predhodnem dogovoru – pridejo kadarkoli.
Rednjak:Marca lani sva začela pripravljati najrazličnejše vsebine, gradivo za preverjanje znanja, filme, tudi risanke, vse z namenom, da bi zaposlenim čim bolj približala vsebine.
Kako je vse potekalo v praksi? Kdo sestavlja teste?
Rednjak:To je kot predavanje, le da gre vse preko portala. Tu najdeš vsa gradiva, lahko pogledaš tudi filme, na koncu, ko vse predelaš, pa opraviš še teste. Teste sva sestavila sama, v sodelovanju s strokovnimi službami v našem podjetju. Za varstvo pri delu sva tako vprašanja dobila od službe varstva pri delu, pomagala pa sva si s prejšnjimi preverjanji znanja. To smo oblikovali kot aplikacijo. Ko je kandidat pripravljen, se prijavi, reši test, na koncu pa se rešitve avtomatsko pokažejo. Glede na različne vsebine in področja, bodo oblikovana merila za ocenjevanje, oziroma za uspešno opravljen test.
Nadaljevanje članka lahko preberete v tisknem izvodu revije Naš stik.
Vladimir Habjan