S povečevanjem konkurence in nižanjem cen baterij postajajo električni avti vse dostopnejši.
Danes objavljeno poročilo Mednarodne agencije za energijo navaja, da električni avtomobili postajajo vse bolj dostopni na vse več trgih, posledično pa naj bi bila letos že četrtina vseh prodanih avtomobilov po svetu električnih. Lani je bilo sicer skupno na globalnem trgu prodanih 17 milijonov električnih vozil, s čimer so ti dosegli 20-odstotni tržni delež.
Kot rečeno, pa so ocene za to leto še bolj optimistične, saj se je prodaja električnih avtomobilov v prvih treh mesecih v primerjavi z enakim lanskim obdobjem povečala kar za 35 odstotkov. Izvršni direktor Agencije za energijo Fatih Birol ocenjuje, da bo kljub znatnim gospodarskim negotovostim prodaja električnih avtomobilov še naraščala in postavljala rekorde:« Letos pričakujemo, da bo najmanj eden od štirih prodanih avtomobilov po svetu električen, pri čemer prodaja raste tudi v številnih državah v razvoju. Do konca tega desetletja naj bi bila tako že najmanj dva od petih prodanih avtomobilov električna, saj postajajo ti vse bolj dostopni.«
Vodilni položaj pri prodaji električnih vozil ohranja Kitajska
Kitajska ohranja položaj vodilne države na trgu električnih vozil, saj so električna vozila na tem trgu v letu 2024 predstavljala skoraj polovico vseh prodanih avtomobilov. Povedano drugače, število električnih avtomobilov, prodanih na Kitajskem lani (več kot 11 milijonov), je bilo enakovredno skupnemu številu prodanih električnih vozil po vsem svetu v letu 2022. Vse bolj hvaležno tržišče za električne avtomobile pa postajajo tudi prebujajoči se trgi v Aziji in Latinski Ameriki, kjer se je lani skupna prodaja električnih avtomobilov zaradi večje cenovne dostopnosti povečala za več kot 60 odstotkov. Za desetino je v primerjavi z letom 2023 lani poskočila prodaja električnih vozil tudi v ZDA, medtem ko je prodaja v Evropi zaradi ukinitve subvencij in podpornih shem v nekaterih vodilnih avtomobilskih državah nekoliko stagnirala, a vendarle ostala pri dvajsetodstotnem tržnem deležu.
Večja konkurenca in padajoče cene baterij znižujejo končne cene električnih avtomobilov
Kot ugotavljajo analitiki Mednarodne agencije za energijo je bilo lani na Kitajskem že dve tretjini vseh prodanih električnih avtomobilov, tudi brez spodbud, cenovno ugodnejših od njihovih klasičnih različic. Ostaja pa ta razlika na številnih drugih trgih, pri čemer je denimo lani povprečna cena baterijskega električnega avtomobila v Nemčiji ostala 20 odstotkov višja od njegove različice na fosilna goriva, v Združenih državah pa je bil nakup baterijskih električnih avtomobilov še vedno za tretjino dražji od klasičnih. A se s povečevanjem električnih modelov vozil, zniževanjem cen baterij in konkurenčnega uvoza (skoraj petino prodaje električnih avtomobilov po svetu predstavljajo uvožena vozila), razmere tudi na teh trgih postopoma spreminjajo.