Energetika

V Veliki Britaniji že prve težave z omrežjem

Se neposlušnim lastnikom električnih avtomobilov obetajo kazni?

V Veliki Britaniji je trenutno okoli 160 tisoč plug-in avtomobilov, a rast pomeni tudi veliko obremenitev za elektroenergetsko omrežje, ki ga je treba zelo skrbno regulirati. Če bi večina lastnikov svoje avtomobile priklopila na omrežje med četrto in šesto uro popoldne, ko je zaznana največja konica, bi se omrežje lahko sesulo. Da do tega ne bi prišlo, bi bile potrebne drage nadgradnje omrežja, kar bi potem vsi plačevali z višjimi zneski na položnicah. Britanska vladna agencija Ofgem zato lastnike poziva, da svoje električne avtomobile polnijo ob ustreznejših urah ali priklopijo ob peti uri in nastavijo polnjenje ob polnoči, ko je poraba elektrike precej manjša. Zato so potrebni posebni števci, ki jih ima trenutno že 10 milijonov gospodinjstev, a njihova nadgradnja je prepočasna.

Agencija napoveduje, da bodo v prihodnje razmislili o finančni kazni za neposlušne uporabnike, saj je po njihovem mnenju potrošnike treba nagraditi za pametno uporabo omrežja, na drugi strani pa je treba polnjenje v konicah zaračunati dodatno, sploh, če bo zaradi tega prihajalo do velikih obremenitev omrežij. Ofgem sicer še ne ve, kako bodo regulirali nefleksibilne lastnike električnih avtomobilov, v ekstremnih primerih pa omenjajo tudi možnost odklopa v konicah.

Analiza britanske agencije kaže, da bi s pametnim polnjenjem lahko v omrežje spustili še za 60 odstotkov več električnih avtomobilov, preden bi bile potrebne nadgradnje. Do 2030 naj bi bilo v Veliki Britaniji kar 11 milijonov električnih avtomobilov, to je dva milijona več kot po zadnji študiji izpred leta dni, do 2040 pa bo številka narasla na 36 milijonov.

Polona Bahun
O avtorju