ADAC-ov Ecotest avtomobilov je najvišjo oceno dodelil kar trem vozilom na CNG.
Največji avtomobilistični klub Allgemeiner Deutscher Automobil Club (ADAC) v Evropi že vrsto let izvaja Ecotest avtomobilov. V lanskem letu so se med najbolj »čista« ponovno uvrstila vozila na stisnjen zemeljski plin (CNG) ter električna in hibridna vozila. V zadnjem času proizvajalci avtomobilov trdijo, da so njihova vozila okolju prijazna, vendar še vedno obstajajo velike razlike pri CO2 izpustih in onesnaževalih. Ecotest je pet zvezdic dodelil le šestim vozilom (testirali so jih 122), najslabše so se odrezali veliki športni terenci in športni modeli, ugotavljajo na Gospodarskem interesnem združenju za distribucijo zemeljskega plina (GIZ DZP).
Prijaznost do okolja postaja tako pri izdelavi kot pri nakupu avtomobila vse pomembnejši dejavnik. Varčen avto v prihodnje ne bo samo vozil ceneje, ampak bo tudi povzročal manj vpliva na okolje v obliki podnebno škodljivega CO2 in drugih onesnaževal, ki slabšajo kakovost zraka. Po ADAC testu vsa vozila onesnažujejo, kljub temu, da so nekatera bistveno bolj prijazna do okolja, vendar tudi ta test ne upošteva emisij in vpliva na okolje, ki nastane pri proizvodnji in razgradnji vozil.
Tudi električna vozila onesnažujejo
Pri ADAC ekotestu vsa vozila testirajo na lastnem testnem poligonu, zato lahko rezultate primerjamo med sabo, ker so okvirni pogoji za vsa vozila popolnoma enaki. Na testnem poligonu se merijo CO2 izpusti, ogljikov monoksid (CO), dušikov oksid (NOx), ogljikovodik (HC) ter masa in količina trdnih delcev pod realnimi pogoji na cesti. Za te vrednosti so dodeljene točke, ki so pretvorjene v sistem podeljevanja zvezdic. Tako vozilo s petimi zvezdicami vozi najbolj čisto, vozilo z eno ali dvema zvezdicama pa je onesnaževalec.
Tudi električnih vozil ADAC test ne obravnava kot »vozila z nič emisijami«, ampak jim dodeljuje tiste izpušne pline, ki nastanejo v elektrarnah pri proizvodnji elektrike, na primer za Nemčijo znaša vrednost 548 g CO2/kWh, za Slovenijo pa je v Pravilniku o metodah za določanje prihrankov energije (Uradni list RS, št. 67/15 in 14/171) navedena vrednost 490 g CO2/kWh. Zaradi boljše primerjave ADAC test pri vozilih na notranje izgorevanje prišteje tudi tiste CO2 izpuste, ki dodatno k vrednosti na izpuhu nastanejo pri proizvodnji goriva (»well-to-whell«).
Najčistejša vozila so na alternativne pogone
Med deset najboljših je aktualni ADAC ekotest uvrstil šest vozil s petimi zvezdicami, ki jih poganjajo alternativni pogoni. Na prvem mestu sta dve vozili na CNG-pogon, VW Polo TGI in VW Golf TGI, na drugem mestu električni BMW i3 s kapaciteto akumulatorja 42,2 kWh, ki mu sledi Seat Arona TGI tudi na CNG-pogon. Na desetem mestu je še eno CNG-vozilo, VW Caddy TGI.
Vsekakor ni vsak alternativni pogon tudi avtomatsko zagotovilo za čisto mobilnost. Tak primer so plug-in hibridi, kot so VW Passat Variant GTE, BMW 745e in Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid s svojo visoko porabo elektrike in deloma zmernimi vrednostmi pri izpustu onesnaževal. Na repu testa so veliki in težki športni terenci z visoko porabo in posledično visokimi CO2 izpusti. Pri majhnih športnih terencih je rezultat boljši, med njimi je pet zvezdic prejel Seat Arona TGI na zemeljski plin.
Delo od doma zmanjšuje emisije v prometu
Zamenjava avtomobilov z bolj »čistimi« vozili verjetno ni edini ukrep, ki bo rešil okoljske probleme, ki izhajajo iz prometa. Delo od doma je na primer eden izmed učinkovitih ukrepov za znižanje emisij v prometu, ki je trenutno zelo aktualen in ga je predvidel tudi NEPN (Nacionalni energetski in podnebni načrt), so še poudarili v GIZ DZP in dodali, da bi bilo zaželeno, da iz trenutne epidemije potegnemo nekatere pozitivne izkušnje in tudi v prihodnje omogočimo delo od doma.(ja)