Energetika

Elektro Maribor odprl prvo hitro polnilno postajo

Z novo pridobitvijo želijo v podjetju dati nov zagon projektu e-mobilnosti.
Elektro Maribor odprl prvo hitro polnilno postajo

Elektro Maribor kot eno prvih naših podjetij, ki se je aktivno vključilo v spodbujanje e-mobilnosti, nadaljuje s projekti na tem področju. Tako so danes odprli prvo hitro polnilno postajo za električna vozila v Sloveniji, pa tudi v širši regiji, s čimer naj bi potencialne uporabnike pritegnili k množičnejši uporabi električnih vozil. V okviru otvoritvene prireditve so pripravili tudi zanimivo okroglo mizo na temo e-mobilnosti, na kateri so sogovorniki z različnih področij skušali osvetliti problematiko hitrejšega uvajanja električnih vozil. Vsi sodelujoči so  bili mnenja, da na tem področju Elektro Maribor opravlja pionirsko delo, katerega poglavitna vrednost je izobraževanje in informiranje širše javnosti o prihajajočih tehnologijah. Sicer pa je bilo v razpravi o prihodnosti e-mobilnosti v našem prostoru odprtih kar nekaj ključnih vprašanj- od tega, da bo za večjo uveljavitev električnih vozil treba odgovoriti še na vrsto tehničnih vprašanj, ki bodo zagotovila večjo avtonomnost tovrstnih vozil do nujnosti spremembe naših dosedanjih navad. Po besedah mariborskega podžupana mag. Tomaža Kanclerja, bodo pri širjenju e-mobilnosti imele pomembno vlogo tudi lokalne skupnosti. Mesto Maribor se je tako že aktivno vključilo v projekt uvajanja ekoloških con v starem mestnem jedru in bo tudi samo postavilo nekaj polnilnih mest za električna vozila v ožjem središču, pripravljajo pa tudi nekaj drugih ukrepov, s katerimi naj bi v prihodnjih letih zmanjšali izpuste iz prometa. Profesor dr. Karel Jezernik iz Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, pa je izpostavil, da uvajanje e-mobilnosti ni le priložnost, ampak tudi velik izziv, in sicer predvsem za obstoječo infrastrukturo, ki se bo morala prilagoditi novim zahtevam. Kot je poudaril, naj bi se tako po nekaterih ocenah kar 70 odstotkov naložb v elektroenergetskem sektorju v prihodnjih letih nanašalo na posodobitve omrežij. Ob tem je opozoril, da bodo učinki uvajanja električnih vozil pozitivni za okolje le, če nam bo zanje uspelo zagotoviti energijo iz obnovljivih virov. Podobnega mnenja je bila tudi Barbara Simšič iz vladnega urada za podnebne spremembe, ki je povedala, da se žal emisije iz prometa povečujejo, kar od nas terja odločnejše ukrepe. Bojan Hrovat iz Elektra Maribor Energija Plus je ob tem izrazil prepričanje, da je e-mobilnost korak v želeno smer in področje, ki ima obetajočo prihodnost. Bo pa ob tem treba odgovoriti tudi na nekatera ključna vprašanja - iz katerih sredstev naj bi financirali potrebno polnilno infrastrukturo, na kakšen način uporabljati subvencije in kako zaračunavati polnjenje električnih vozil. Ob tem je izpostavil, da sedanje brezplačno polnjenje daje uporabnikom napačen signal, da je energija zastonj. Zanimive so bile tudi navedbe  mag. Ivana Turka iz ABB, ki je povedal, da zanimanje za njihove polnilne postaje v Evropi skokovito narašča. Ob tem je omenil obsežen projekt estonske vlade, ki naj bi za zgraditev infrastrukture namenila 50 milijonov evrov in je tudi že naročila 200 hitropolnilnih in 500 klasičnih polnilnih postaj. Corrado Alessi iz Citroen Slovenija pa je povedal, da je v tej začetni fazi v Sloveniji, pa tudi sicer opaziti večje zanimanje za hibridna vozila, pri čemer pa je bilo lani pri nas vendarle registriranih tudi enajst povsem električnih vozil.
 
S hitro polnilno postajo do potrebne energije v 30 minutah

Zastopnik Elektra Maribor Silvo Ropoša je poudaril, da Elektro Maribor skupaj z drugimi elektroenergetskimi podjetji in partnerji orje ledino na področju uvajanja e-mobilnosti in je eden tistih, ki je na tem področju z nakupom dveh električnih vozil pred dvema letoma, začel postavljati mejnike. »Danes predajamo namenu novo polnilno postajo, ki bo nadgradila naše dosedanje aktivnosti in projekte na področju E-mobilnosti in uporabnikom omogočila tako imenovano pravo pozitivno izkušnjo uporabe čistih tehnologij v namene mobilnosti,« je ob otvoritvi nove pridobitve povedal Silvo Ropoša in dodal, da so doslej pokazali, da znajo in zmorejo, da pa je prišel čas, ko bo treba za večjo uveljavitev koncepta e-mobilnosti zagotoviti širša partnerstva.
Naj še omenimo, da hitra polnilna postaja omogoča s pomočjo enosmernega toka visoke napetosti izjemno kratek čas polnjenja, saj je mogoče baterijo električnega vozila do 60 odstotkov zmogljivosti napolniti že v petnajstih minutah, do 80 odstotkov zmogljivosti pa v pol ure. 

Brane Janjić

Brane Janjič
O avtorju