Zbrane je uvodoma med drugimi nagovoril direktor SPIRIT Slovenija, Rok Capl..
To je eden izmed poudarkov z okrogle mize o prihodnosti evropske avtomobilske industrije, ki je ob robu Olimpijskih iger potekala v Slovenski hiši v Parizu. Tam se namreč te dni mudi delegacija predstavnikov osemnajstih slovenskih podjetij s področja e-mobilnosti in trajnostnega razvoja, ki so na omenjenem dogodku skupaj z uglednimi mednarodnimi strokovnjaki razpravljali o prihodnosti evropske avtomobilske industrije in konkurenčnosti EU ter o tem, katera regionalna in globalna partnerstva so potrebna za uspešno upravljanje skupne evropske industrijske politike.
Uvodoma je udeležence pozdravila Metka Ipavic, veleposlanica Slovenije v Franciji, ki je poudarila, da sta Francija in Slovenija strateški partnerici in da je v Sloveniji prisotnih več kot 60 francoskih podjetij, pri čemer je kot dokaz naše zaveze trajnosti izpostavila podpis memoranduma o soglasju, ki so ga kot podlago za proizvodnjo twinga E-Tech v Novem mestu nedavno podpisali predstavniki Renualta, Revoza in slovenske vlade. Ne le v avtomobilski industriji, državi po njenih besedah odlično sodelujeta tudi na področjih zelenih tehnologij, vesolja, obrambe, logistike in drugih industrij. V nadaljevanju je Rok Capl, direktor SPIRIT Slovenija, udeležencem predstavil slovensko gospodarstvo, konkurenčne prednosti in priložnosti za nadgradnjo gospodarskega sodelovanja. Spomnil je na pomembnost organizacije poslovne delegacije v Franciji in poudaril, da so slovenska podjetja v nekaterih nišnih panogah vodilna, z visoko stopnjo inovacij in močno usmerjenostjo v raziskave in razvoj pa uspešno delujejo v raznolikih in v prihodnost usmerjenih industrijah.
Uvodnim nagovorom je sledila razprava na temo trajnostne mobilnosti ter prihodnosti evropske avtomobilske industrije, ki predstavlja več kot sedem odstotkov BDP Evropske unije, a se v globalni tekmi sooča s številnimi izzivi. Generalni sekretar Evropskega združenja avtomobilskih dobaviteljev Benjamin Krieger je poudaril, da bo elektrifikacija igrala ključno vlogo v prihodnosti mobilnosti. Izpostavil je, da moramo ustvariti realističen načrt za naprej, kjer vozilo ne bo le podnebno nevtralno, temveč bodo takšni tudi njegova proizvodnja, logistika in poslovni procesi. Podpredsednik Evropskega raziskovalno-svetovalnega sveta za cestni promet Jean-Luc di Paola-Galloni je dejal, da je e-mobilnost nedvomno pot naprej, vendar potrebujemo stabilnost regulacij. Priznal je, da bodo v vsakem prehodu nekateri izgubili, kar pomeni določene stroške, zato moramo na ta premik pripraviti celotno industrijo. Direktor Hidria Holdinga in predsednik Združenja Manager Iztok Seljak pa je opozoril na prihajajoči "tsunami" električnih vozil, ki zahteva hitro ukrepanje Evrope, če želimo imeti možnost konkurirati proizvajalcem z Vzhoda. Poudaril je, da ima Kitajska trenutno pet do sedem let prednosti na področju razvoja električnih vozil, ki jo vsak dan še povečuje. Po njegovo je rešitev čimprejšnja ponovna vzpostavitev inovacij na evropskih tleh. Hiter napredek Kitajske na tem področju je potrdila tudi direktorica za trgovino in mednarodne odnose pri Plateforme automobile Maria Ianculescu ter opozorila na zmotno prepričanje, da v raziskave in razvoj vlagajo manj kot Evropska unija. Po njenih besedah bodo morali evropski proizvajalci pospešiti in povečati prodajo električnih vozil, če želijo ostati konkurenčni, zato je proizvodnja dodatnih električnih vozil v Revozu odličen korak.
Po zaključku uradnega dela srečanja so potekali še pogovori med udeleženci, mreženje med nekaj manj kot sto sodelujočimi pa je bilo tudi tokrat priložnost za vzpostavljanje in poglabljanje poslovnih stikov ter razvoj novih poslovnih partnerstev. (bj)