Energetika

Proga Pragersko-Hodoš je elektrificirana

Poln odjem električne energije bo možen šele po dokončanju 110 kV daljnovoda med RTP Mačkovci in RTP Murska Sobota.
Proga Pragersko-Hodoš je elektrificirana

Iz Elektra Maribor so poslali pojasnilo glede navedbe medijev, da bi naj bila »elektrifikacija in posodobitev železniške proge Pragersko-Hodoš neuspešna«, kar bi naj bi bil tudi eden od razlogov za pripravo interpelacije ministra za infrastrukturo. Kot so zapisali, so navedbe glede elektrifikacije proge netočne, saj je železniška proga elektrificirana v celoti, zgrajene so tudi vse predvidene elektronapajalne postaje vzdolž proge. Dvosistemski visokonapetostni daljnovod pa še ni dokončan, ker je Upravno sodišče Republike Slovenije ugodilo pritožbi zaradi odločbe Ustavnega sodišča o neskladnosti 8. alineje prvega odstavka 59. a člena Energetskega zakona z ustavo. S tem je bilo dopolnilno gradbeno dovoljenje Ministrstva za okolje in prostor za odsek daljnovoda med stebri 16 in 21 odpravljeno ter vrnjeno v ponovno odločanje.

Daljnovod bo pripravljen za poskusno obratovanje po pridobitvi dopolnilnega gradbenega dovoljenja za preostali odsek in izvedenih preostalih delih. Do izgradnje 110 kV daljnovoda med RTP Mačkovci in RTP Murska Sobota pa je bil s predstavniki Slovenskih železnic usklajen maksimalni možni odjem, da ne bi prihajalo do motenj v oskrbi prebivalstva in gospodarstva z električno energijo. V okviru tega sporazuma poteka od 15. junija potniški, od 20. junija pa tudi tovorni promet z električno vleko.

V Elektru Maribor ob tem izpostavljajo, da je neumestno in nekorektno krivdo za odpravljeno delno gradbeno dovoljenje na potezi visokonapetostnega daljnovoda Murska Sobota–Mačkovci naprtiti ministrstvu za infrastrukturo ali celo ministru. Kot poudarjajo, si je resorni minister s svojimi sodelavci v okviru svojih pristojnosti ravno nasprotno ves čas zelo zavzeto prizadeval za izgradnjo tega za prebivalstvo, gospodarstvo in infrastrukturo pomembnega in potrebnega daljnovoda.

Brane Janjič
O avtorju