Energetika

S projektom NEXT-E do večjega števila polnilnih postaj

Spodbujanje širitve infrastrukture za polnjenje električnih vozil v Srednji in Vzhodni Evropi.
S projektom NEXT-E do večjega števila polnilnih postaj

Projekt NEXT-E bo od Evropske komisije prejel največjo denarno podporo za pospešitev širjenja polnilne infrastrukture za vozila na električni pogon v Srednji in Vzhodni Evropi, sporočajo iz družbe Petrol.  

23. junija 2017 je Evropska komisija sporočila, da bo s programom instrumenta za povezovanje Evrope sofinancirala izbrani projekt NEXT-E, in sicer s priporočenim sofinanciranjem 18,84 milijona evrov za projekt električnih vozil IPE. 

Projekt NEXT-E bo vzdolž osrednjega omrežja namestil 222 več standardnih hitrih polnilnih postaj (50 kW) in 30 ultra hitrih polnilnih postaj (150–350 kW) ter vzpostavil osrednje koridorje TEN-T. S tem  bo ustvaril bistveno infrastrukturo za polnjenje električnih vozil (EV) v Češki republiki, na Slovaškem, Madžarskem, v Sloveniji, na Hrvaškem in v Romuniji. 

V podporo nacionalnim načrtom električne mobilnosti

Projekt NEXT-E  je bil izbran med 152 uspešnimi transportnimi projekti izmed prvotnih 349 transportnih projektov, ki so se prijavili za sofinanciranje IPE v skupnem znesku 7,5 milijarde evrov. Projekt predstavlja dober model enkratnega sodelovanja vodilnih skupin v sektorju elektrike, nafte in plina, ki so združile svoje sile z OEM (proizvajalci avtomobilov), da bi ustvarili interoperabilno in nediskriminatorno omrežje napajanja EV kot izvedljivo alternativo obstoječega omrežja ICE (vozil z motorji z notranjim izgorevanjem). 

Konzorcij NEXT-E sestavljajo skupina E.ON (Zahodnoslovaška energetika na Slovaškem, E.ON Češka republika, E.ON Madžarska, E.ON Romunija), Skupina MOL (ki jo predstavljajo hčerinske družbe v vseh 6 sodelujočih državah – Sloveniji, Češki, Slovaški, Hrvaški, Madžarski in Romuniji), Hrvaško elektrogospodarstvo na Hrvaškem, PETROL (v Sloveniji in na Hrvaškem), Nissan in BMW. Petrol bo v Sloveniji postavil 16 hitrih (50 kW) in 4 ultra hitre (150-350 kW) polnilnice, MOL pa 11 hitrih in 1 ultra hitro polnilnico.

Konzorcij bo podpiral nacionalne načrte električne mobilnosti in strategijo za širitev EV v regiji, razvijal trajne rešitve polnjenja, ocenjeval povezovanje obnovljive energije in uvajal inovativne poslovne procese in pakete za potrošnike, s čimer bo zmanjšal odvisnost od nafte in prispeval k dekarbonizaciji v Evropi. Tesno bo sodeloval z ministrstvi za promet, Evropsko komisijo in oblikovalci politike, s čimer bo zagotovil, da bo znanje, pridobljeno v projektu, zagotavljajo učinkovito postopno kohezijsko uvajanje infrastrukture za polnjenje električnih vozil (EV).  

Sledilo bo pilotno uvajanje hitrih in ultra hitrih polnilnih postaj

Projekt bo opredelil najboljšo strategijo in stroškovno najučinkovitejše pristope k infrastrukturi za polnjenje električnih vozil (EV) in izvajanje storitev, s čimer bo podpiral večjo uporabo električnih vozil v regiji, povezal zahod in kohezijsko Evropo ter spodbudil nemoteno in udobno vožnjo na daljših razdaljah, ki 100-odstotno temelji na elektriki. 

Podrobnemu načrtu omrežja in študijam IKT bo sledilo dvofazno pilotno uvajanje hitrih in ultra hitrih polnilnih postaj, ki se bo zaključilo s končnim kohezijskim načrtom uvajanja in časovnim načrtom. Projektne dejavnosti so se začele leta 2017 z izvajanjem večletnih mednarodnih dejavnosti, za katere je načrtovano, da se bodo končale 31. decembra 2020, med drugim sporočajo iz družbe Petrol.

Miro Jakomin
O avtorju

Uporabljate starejšo različico brskalnika, katere ne podpiramo v celoti! Za boljšo uporabniško izkušnjo uporabite enega izmed spodaj naštetih brskalnikov oz. si obstoječega posodobite na najnovejšo različico.