S tem se je Slovenija obvarovala pred plačilom denarne kazni zaradi nepopolnega ali nepravilnega prenosa evropskih direktiv s področja energetike v svojo zakonodajo in dobila zakonsko podlago za zaračunavanje povprečnih stroškov priključevanja na distribucijsko omrežje oziroma za omrežnino za priključno moč, ki od 1. januarja dalje ni bilo možno.
Prav tako ima Slovenija sedaj odprto možnost, da do 3. marca v skladu z evropsko direktivo izvede lastniško ločitev sistemskega operaterja prenosnega omrežja od proizvodnje in dobave. Za operaterje, ki so bili 3. septembra 2009 del vertikalno integriranega podjetja, je namreč do tega datuma dopuščena možnost oblikovanja neodvisnega operaterja (ITO), ki je sicer lastniško še vertikalno povezan, vendar pod posebnimi pogoji in s posebnimi zahtevami.
Poleg tega so v novelo energetskega zakona prenesene še evropske določbe o alternativnem reševanju sporov med dobavitelji in potrošniki (drugi energetski paket), o certificiranju inštalaterjev naprav za izkoriščanje obnovljivih virov energije, o enotni informacijski točki in akcijskem načrtu za obnovljive vire energije (direktiva o spodbujanju obnovljivih virov energije), o potencialnih vodih za transport CO2 (CCS direktiva), o določitvi zahtev za okoljsko primerno zasnovo izdelkov (eco design direktiva) ter o informiranju končnega porabnika v zvezi s porabo energije pri izdelkih (direktiva o energijskem označevanju). (pb)