Južni vodikov koridor naj bi preko Italije povezal Severno Afriko z osrednjo Evropo.
Južni vodikov koridor, ki je sicer še v fazi izvajanja študij izvedljivosti, naj bi omogočil transport vodika proizvedenega na severu Afrike preko Italije v osrednjo Evropo, pri čemer v pripravljalni delovni skupini poleg Italijanov sodelujejo še Avstrijci in Nemci. Vodikovod naj bi bil v celoti dolg 3.300 kilometrov, od tega naj bi približno 1.900 kilometrov potekalo po Italiji, pri čemer naj bi v 65-odstotnem deležu uporabili že obstoječi plinovod. Južni vodikov koridor naj bi omogočal uvoz 448 GWh vodika na dan iz Severne Afrike, ki je zaradi naravnih danosti in možnosti proizvodnje velikih količin proizvodnje električne energije iz obnovljivih virov, predvsem sonca in vetra, še posebej zanimiva za proizvodnjo zelenega vodika.
Po besedah direktorice za razvoj vodikovih projektov pri Italijanskem operaterju plinskega omrežja SNAM Giovanne Pozzi »sta Tunizija in Alžirija zaradi svoje lege optimalni lokaciji za proizvodnjo obnovljivega vodika in sta tudi že izrazili zanimanje za njegovo proizvodnjo, s povezavo preko Italije pa bi Evropa dobila pomemben dodatni proizvodni vir in možnost diverzifikacije dobave.«
Do leta 2040 naj bi sicer proizvodnja vodika v Italiji iz 5,2 TWh v letu 2023 zrasla na 10,8 TWh, še dodatnih 29,5 TWh pa naj bi v italijansko vodikovo omrežje prišlo iz tujine, zlasti iz Severne Afrike.
Južni vodikov koridor priložnost tudi za Slovenijo
Na omenjeni vodikovod bi se lahko priključili tudi v Sloveniji, pri čemer italijanski operater SNAM že sodeluje pri projektu vzpostavitve Severnojadranske vodikove doline, ki povezuje 37 partnerjev iz Slovenije, Hrvaške in Furlanije-Julijske krajine, nosilec projekta pa je Holding Slovenske elektrarne. Poglavitni cilj projekta je proizvodnja 5 tisoč ton vodika na leto, v okviru projekta pa poteka tudi izvedba 17 pilotnih projektov s področja uporabe vodika v industriji, energetiki in transportu. Italijanski SNAM v omenjenem projektu sodeluje pri pripravi študije o vodikovi prenosni infrastrukturi in razvoju inovativne vodikove kompresorske postaje, ki naj bi jo postavili blizu Trsta.