Zanimiva je bila tudi dopoldanska razprava na temo elektrifikacije vsega in aktivnih odjemalcev, katere izhodišče je bilo predavanje Francesca Nasa iz italijanskega Enela. Kot je povedal, bo Enel v digitalizacijo svojega poslovanja v obdobju od 2017 do 2019 vložil kar 4,7 milijarde evrov. Področja, ki jim bodo namenili še posebno pozornost pa so okrepitev internetne varnosti, prehod na digitalno energetsko platformo in razvoj dodatnih storitev za odjemalce. Udeleženci omizja Ivo Boscarol iz Pipistrela, dr. Dejan Paravan iz GEN-I in mag. Uroš Salobir iz Elesa so si bili edini, da se fokus prihodnjega razvoja energetike seli iz zagotavljanja proizvodnih virov na omrežja ter ozaveščanje odjemalcev, ki bodo morali spremeniti dosedanje navade ter prevzeti aktivnejšo vlogo.
Osrednji vozlišči namenjeni novostim v elektroenergetiki in inovacijam za večjo učinkovitost rabe energije
V nadaljevanju srečanja je bila v okviru dveh vozlišč predstavljena vrsta zanimivih rešitev, povezanih s povečanjem energetske učinkovitosti, obvladovanjem naraščajočega števila podatkov in uvajanjem elektromobilnosti.
Mag. Jasmina Bajec Omahen iz Borzena je predstavila njihovo novo storitev poročanja po uredbi REMIT o celovitosti in preglednosti veleprodajnega energetskega trga, s katero uporabnikom, teh je že 55 iz Slovenije in tujine, zagotavljajo preprosto in kakovostno storitev pri izpolnjevanju zakonodajnih zahtev, hkrati pa spodbujajo razvoj energetskega trga v smeri večje transparentnosti.
Mag. Uroš Končnik iz podjetja Elektrina, je podrobneje predstavil Algoritem, ki omogoča učinkovito rabo energije pri oddaljenem upravljanju toplotnih črpalk. Z njim je mogoče doseči 10 do 15 odstotkov prihranka pri porabi električne energije v primerjavi s porabo pri klasičnem vodenju toplotne črpalke ob nespremenjenem udobju končnega uporabnika.
Precej pozornosti je med udeleženci konference vzbudil tudi Iskratelov odprt ekosistem za inoviranje in razvoj aplikacij v pametnih omrežjih, ki ga je predstavil
Bojan Miličič . S to rešitvijo namreč Iskratel postavlja ekosistem, s katerim omogoča inovacijskim podjetjem (startup-i, SME, druga podjetja) ter razvojno-raziskovalnim institucijam hitro prototipiranje ter agilni razvoj naprednih SmartGrid aplikacij na podlagi uporabe realnih testnih podatkov, orodij, varnostnih mehanizmov, standardnih aplikacijskih vmesnikov in knjižnic za uporabo metod analitičnega orodja platforme.
Zanimiva je tudi rešitev Dravskih elektrarn Maribor, ki omogoča povečanje proizvodnje električne energije na hidroelektrarni zaradi izboljšanih profilov turbinskih rešetk. Kot je povedal
dr. Boštjan Gregorc, so vse rešitve razvili v Dravskih elektrarnah sami, izboljšana oblika turbinskih rešetk, ki so jih vgradili v HE Vuzenica, pa prinaša večstranske koristi – od boljše izrabe obstoječega hidropotenciala do izboljšanja samočistilnosti rešetk zaradi plavin, s tem pa tudi precejšnje prihranke.
Samo Krančan iz Danfoss Trate je govoril o inteligentni optimizaciji ogrevalnih sistemov oziroma njihovih rešitvah »i-SET« in i-Net«. Omrežje daljinskega ogrevanja je infrastruktura znotraj mesta, kjer se toplota distribuira do porabnikov skozi vročevode. Zaradi velikosti in konfiguracije omrežja, različne porabe poleti in pozimi, različnih virov toplote, je treba omrežje daljinskega ogrevanja primerno optimizirati. Ravno to omogoča rešitev »i-Net«, s katero se odpirajo možnosti optimiziranja delovanja omrežja in s tem velike prihranke pri distribuciji toplote. Znatne prihranke pa omogoča tudi rešitev »i-Set«, ki prinaša avtonomno zaznavanje oscilacij znotraj samih pametnih komponent, pri čemer se zaznane oscilacije z matematičnim modelom znotraj komponente, ki je v tem primeru tlačni regulator, prenesejo na nove nastavitve delovanja sistema. S tem se oscilacije umirijo in poveča se učinkovitost sistema ogrevanja ter s tem prihranki pri ogrevanju.
Z uvajanjem e-mobilnosti precej zamujamo
Da bi Slovenija dosegla zavezujoče podnebne cilje, bo moralo biti leta 2030 v Sloveniji vsaj 15 odstotkov vseh avtomobilov električnih, vsak drugi novi avtomobil tega leta pa bo že moral biti električen. Povedano drugače, po prvotnih projekcijah bi moralo že lani slovenske registrske tablice nositi 7500 osebnih električnih vozil, a jih je dejansko nosilo zgolj nekaj več kot 500. Po mnenju Željka Purgerja iz Renault Nissan Slovenija zato za večjo spodbudo uvajanja električnih vozil potrebujemo predvsem rešitve, ki bodo združile tehnološke inovacije (velik doseg in najvišjo stopnjo učinkovitosti izrabe polnilne infrastrukture) z inovativnimi poslovnimi modeli. Kot je dejal, pravi odgovor na te izzive ponuja najnovejši Renaultov električni avtomobil Zoe 40, ki ima zmogljivejšo baterijo ob minimlno povečani teži vozila ter zadovoljuje vse potrebe povprečnega slovenskega uporabnika. V kolikšni meri pa to res drži, so se lahko udeleženci konference s poskusno vožnjo prepričali tudi sami.
Začetek digitalne prihodnosti 4.0